عصر خودرو

سه اتفاقی که برای تحقق رشد ۵ درصدی باید بیفتد

عصر بازار- دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید: رشد ۵ درصدی تا پایان سال محقق نمی‌شود مگر آنکه در صنعت و تولید کشور انقلاب ایجاد شود.

سه اتفاقی که برای تحقق رشد ۵ درصدی باید بیفتد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هادی ابوی، تصریح کرد: برای آنکه به رشد اقتصادی 5 درصدی اقتصاد تا پایان سال 1395 برسیم سه اتفاق مهم باید بیفتد اول اینکه دستگاهها و صنایعی که پیر و خسته شده‌اند جوان کنیم؛ به عبارتی به سمت احیا و نوسازی صنایع و دستگاهها برویم. دوم کیفیت کالاهای تولیدی که بسیاری از آنها مورد پسند مردم نیست بالا ببریم و آخرین اتفاق، انقلاب اساسی در بخش‌های صنعت و تولید است که باید ایجاد کنیم.

     وی ادامه داد: عمده مدیران دلسوز و توانا و زحمتکشی که زمانی در عرصه تولید فعالیت داشتند و تولید را بخشی از زندگی خود می‌دانستند کم کم انگیزه خود را از دست داده‌ و به نوعی از گردونه تولید خارج شده اند اما می توان از تلاش‌ها و ایده‌های آنها الگو گرفت.

    ابوی تصریح کرد: طبعا ماشین آلات قدیمی دیگر فرسوده شده و قابل مقایسه با فناوری‌ها و تکنولوژی‌های روز نیست به همین دلیل تولید سنتی جای تولید روز را گرفته است لذا برای مقرون به صرفه شدن تولیدات هم که شده باید به سمت تولید نوین و مدرن حرکت کنیم.

    دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با تاکید بر لزوم بهبود کیفیت تولیدات داخلی، خاطرنشان کرد: به دلیل رکود کارخانه‌ها، کیفیت کالای تولیدی مورد پسند مصرف کننده نیست و اثربخشی خود را ندارند و کیفیت کالای تولیدی با ذائقه مصرف کننده سازگار نیست لذا دولت باید به کمک بیاید و واحدهایی که به نفس‌های آخر رسیده‌ و کارخانه‌هایی که تنها محتاج تزریق سرمایه‌اند شناسایی و مقدمات احیای مجدد آنها را فراهم کند تا چراغ کارخانه‌ها خاموش نشود.

    وی گفت: دولت می‌تواند کارخانه‌هایی که توان کار ندارند با جلب رضایت مالکان آنها ولو به شکل دادن وام به فارغ التحصیلانی که می‌خواهند وارد بازار کار شوند واگذار کند.

    این مقام مسئول کارگری با اشاره به اجرای"طرح تکاپو" از سوی وزارت کار، متذکر شد: هم اکنون برخی دانش آموختگان با وجود ابتکار و ایده، سرمایه لازم را در اختیار ندارند در مقابل برخی دیگر سرمایه دارند ولی انگیزه کار و تولید ندارند دولت باید روابط میان این دو را تنظیم کند و با دادن وام بلند مدت، تامین مواد اولیه، احیای دستگاهها و بخشش بدهی واحدها آنها را مورد حمایت قرار بدهد.

    وی در پایان با تقدیر از سیاست دولت در مبارزه جدی با قاچاق، گفت: کسی که کالای قاچاق وارد می‌کند مالیات نمی‌دهد ولی یک تولید کننده که می‌خواهد اقتصاد مملکت را نگه دارد مالیات سنگین می‌پردازد. برخی صاحبان صنایع تکنولوژی به کارخانه‌هایشان وارد کرده‌اند ولی از ترس مالیات سنگین روی آن پارچه کشیده‌اند!

    برچسب ها