عصر خودرو

مدیر شرکت پاورماشین روسیه:

تحریم ها عامل گسترش بازار انرژی ایران

علاقه‌مند به همکاری با شرکت های ایرانی هستیم

عصر بازار- مدیر شرکت پاورماشین(Power Machine OJSC) روسیه می گوید، تحریم ها و فشارهای اقتصادی در چند سال گذشته به عاملی برای توسعه بازار انرژی ایران تبدیل شد. هرچند کمبودها و کاستی هایی وجود داشته است، اما ایرانی ها توانستند از این تهدید یک فرصت بسازند.

تحریم ها عامل گسترش بازار انرژی ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، الکساندر ژنایف(Alexander Zhnaev) امروز (دوشنبه) در حاشیه برگزاری شانزدهمین نمایشگاه صنعت برق ایران در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران با اشاره به بیش از 10 سال تحریم ایران افزود: ایرانی ها روحیه ای شبیه روس ها در کار دارند و علاقه به خودکفایی در آنان موج می زند و در همه این سال ها به شایستگی ثابت کردند که می توانند در صنعت برق و انرژی روی پای خود بایستند.

    وی تصریح کرد: از این نظر ایران الگویی برای سایر کشورها است؛ به طوری که شرکت ها و تولیدکنندگان می توانند حتی در شرایط بد اقتصادی به خود متکی باشند.

    ژنایف با اشاره به فناوری های موجود در صنعت برق ایران، تاکید کرد: گروه مپنا به رغم وجود تحریم ها در همه این سال ها توانست کیفیت کار و تولیدات خود را حفظ کند و همچنین شرکت «آذرآب» به عنوان دیگر شرکت ایرانی فعالیت های خوبی در این سال ها بویژه در فناوری بویلر داشته و تولیدات باکیفیتی عرضه داده است.

    وی تصریح کرد: شرکت پاور ماشین به عنوان یک شرکت تولیدکننده نیروگاه های بخاری، اتمی، گازی و برقابی همواره برای انتقال آخرین و پیشرفته ترین فناوری ها به ایران بویژه با گروه مپنا و شرکت آذرآب آمادگی دارد؛ زیرا این دو شرکت در زمینه نیروگاهی بسیار باکیفیت اند و علاوه بر آن از مدیران و نیروهای متخصص توانمندی بهره می برند.

    مدیر شرکت پاورماشین روسیه خاطرنشان کرد: ممکن است برای شرکت های ایرانی، شراکت و همکاری مشترک با شرکت پاور ماشین جذاب باشد، اما معتقدم ارایه پیشنهاد به ایرانی ها برای تشکیل کنسرسیوم مشترک و بویژه فعالیت در سایر کشورهای همسایه ایران و حضور در بازار بیش از 400 میلیونی منطقه اقتصادی است.

    ژنایف افزود: از آنجایی که شرکت های ایرانی ارتباط های قوی با کشورهای همسایه از جمله عراق، سوریه، افغانستان و ... دارند، می توانند در حضور مفیدتر روس ها در بازار این کشورها موثر باشند، بویژه اینکه ما می توانیم از برخی قطعات و محصولات با کیفیت ایرانی برای اجرای پروژه های خود در این کشورها با صرف هزینه کمتر بهره بگیریم.

    همچنین «آرش بهبهانی» نماینده شرکت پاورماشین روسیه در ایران به ایرنا گفت: شرکت مادرتخصصی (هلدینگ) پاورماشین با بیش از 150 سال سابقه، تاکنون در طرح ها و پروژه های مختلف نیروگاهی ایران از جمله نیروگاه «رامین» اهواز، نیروگاه «شهید محمد منتظری» اصفهان، نیروگاه کارخانه بزرگ ذوب آهن و همچنین به عنوان سازنده توربین و ژنراتور نیروگاه اتمی بوشهر مشارکت داشته است.

    به گفته وی، این برای نخستین بار است که شرکت پاور ماشین در نمایشگاه صنعت برق ایران حضور می یابد و بیشتر برای ارزیابی و بررسی این بازار بزرگ وارد ایران شده است.

    بهبهانی بازار برق ایران را بسیار فعال دانست و تاکید کرد با برداشته شدن تحریم ها جذابیت های این بازار بزرگ بیشتر شده است.

    وی ادامه داد: روسیه در همه سال های تحریم ثابت کرده که کشوری دوست و برادر برای ایران بوده و هست و امروز تنها کشوری است که به صورت جدی در فاینانس (تامین مالی) پروژه های ایران ورود کرده است.

    نماینده شرکت پاورماشین روسیه در ایران بیان داشت: این شرکت جزو معدود شرکت هایی بود که در زمان تحریم ها ارتباط خود با ایران را حفظ کرد و بطور نمونه در تامین قطعات نیروگاهی و راهنمایی کارشناسان ایرانی در نیروگاه رامین اهواز مشارکت داشته است.

    بهبهانی خاطرنشان کرد: این شرکت هم اینک با شرکت مادر تخصصی نیروگاه های حرارتی ایران روابط خوبی ایجاد کرده است و تلاش دارد در این بازار حضور فعالتری داشته باشد.

    به گفته این مسوول، «میربیزینس بانک» روسیه در همه این سال ها ارتباطات خوبی با بانک های ایرانی داشته، اما امروز بانک های زیادی در روسیه پروژه های ایران را فاینانس می کنند.

    بهبهانی گفت: از آنجایی که اروپایی ها و آمریکایی در برخی بانک های روسی سهامدار هستند، امکان برقراری ارتباطات بانکی و نقل و انتقال پول بویژه دلار و یورو در این سال ها به راحتی وجود نداشت و معمولا این مراودات بانکی با صرف هزینه های بیشتری انجام می شد.

    بر اساس این گزارش، شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران روز شنبه گذشته در مراسمی با حضور «حمید چیت چیان» وزیر نیرو در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت.

    این نمایشگاه در یک فضای 45 هزار مترمربعی و در 12 سالن برپا شده است. در این نمایشگاه 295 شرکت خارجی و 350 شرکت داخلی مشارکت دارند.

    در حاشیه این نمایشگاه، دو نشست تخصصی با موضوع «بهبود شرایط کسب و کار در صنعت برق با محوریت اقتصاد مقاومتی» و «راهکارهای ارتقای توانمندی توسعه صادرات برق» با حضور اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و صاحبان شرکت‌های خصوصی و سایر ذیفعان صنعت برق برگزار می‌شود.

    این نمایشگاه تا روز سه شنبه (18 آبان ماه) همه روزه از ساعت 9 تا 17 پذیرای علاقه مندان است.

    برچسب ها