عصر خودرو

توضیحات خشرق درباره ابهامات بودجه

عصر بازار- شرکت الکتریک خودرو شرق باتوجه به پوشش ۵۵ و ۳ درصدی هزینه مالی و سود خالص، درباره تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم توضیح داد.

توضیحات خشرق درباره ابهامات بودجه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، شرکت درباره نیاز به تعدیل بودجه عنوان کرد که در جلسه هیات مدیره پیش بینی براساس عملکرد 6 ماهه مورد تایید اعضا رسیده  و باتوجه به روند فروش شرکت در سال جاری با فرض ثبات مفروضات بودجه‌ای نیل به اهداف بودجه قابل دستیابی است.
    کاهش هزینه مالی  در 6 ماهه دوم نسبت به 6 ماهه اول به میزان 10 میلیارد ریال می باشد که به علت تسویه برخی از تسهیلات با نرخ های بالاتر 23 درصد در 6 ماهه دوم و اخذ تسهیلات با نرخ پایین تر 18 درصد می باشد.
    افزایش فروش ضایعات به میزان 6 میلیارد ریال در نیمه دوم سال نسبت به 6 ماهه اول می باشد و 8 میلیون یورو خرید مواد اولیه بوده که سازمان ابهام درمورد جزییات این خرید و تاثیر آن بر بودجه داشته و شرکت عنوان کرده  این خرید درگزارش اصلاحی تصحیح خواهد شد.
    افزایش فروش نسبت به 6 ماهه اول معادل 200 میلیارد ریال بوده و باتوجه به تغییر در ترکیب فروش و ایجاد محصولات جدید با حاشیه سود بیشتر، سودی معادل 33 میلیارد ریال ایجاد می شود.
    افزایش هزینه های متغیر سربار به دلیل افزایش فروش به میزان 13 میلیارد ریال نسبت به 6 ماهه اول سال 95،باتوجه به مطالب گفته شده جبران گردید.

    برچسب ها