عصر خودرو

بازار سهام در انتظار کاهش نرخ سود و رونق اقتصاد

عصر بازار: بورس تهران در آخرین روز معاملاتی این هفته شاهد بازگشایی ۱۱ نماد معاملاتی متوقف در تابلوی معاملات است. معامله‌گران بورس تهران چشم انتظار کاهش نرخ سود بانکی و رونق کسب و کار و خبرهای خوب سیاست خارجی هستند.

بازار سهام در انتظار کاهش نرخ سود و رونق اقتصاد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مشاهدات عینی نشان می‌دهد، تالار حافظ بورس تهران این روزها اگرچه با خلوت شدن تالار شیشه‌ای از سهامداران وفادار و با تجربه مواجه شده، اما انتظار برای انتشار خبرهای مثبت در حوزه سیاست خارجی باعث شده تا همچنان اغلب نگاه‌ها به تابلو معاملات بورس تهران دوخته شود.

    بر اساس این گزارش، رفت و آمد خبرنگاران این روزها در تالار شیشه‌ای، اگرچه کمی با دشواری‌ روبروست، اما نشستن پای صحبت برخی سهامداران حاضر در این تالار نشان می‌دهد که همچنان امیدواری به دورنمای بازار برای اغلب سهامداران وجود دارد.

    معامله‌گران بورس تهران معتقدند با اجرایی شدن مفاد توافق هسته‌ای در ماه‌های آینده و در عین حال بهبود مراودات بین‌المللی بین کشور و دنیا می‌توان به بازگشت رونق به بازار سهام امیدوار بود. اغلب دیدگاه‌ها در تالار شیشه‌ای حاکی از پدید آمدن بهترین فرصت برای ورود به بازار سهام و خرید دارایی‌های مالی به شدت ارزان در این بازار است. بازاری که از نظر برخی سرمایه‌گذاران روی مدار منطق و مبتنی بر واقعیت‌ اقتصادی کشور حرکت می‌کند.

    به گزارش فارس، در همین راستا متولیان بازار سهام با بازگشایی دسته‌جمعی اغلب نمادهای معاملاتی متوقف‌ مانده بورس تهران تلاش می‌کنند، تا با افزایش نقدشوندگی در بازار فرآیند معاملات سهامداران بازار را فراهم کنند.

    بنابر این گزارش ، رفتار اغلب معامله‌گران در شرایط فعلی از احساس و هیجان به سمت منطق و تحلیل سوق یافته و معامله‌گران بورس تهران تلاش می‌کنند با بررسی شرایط کلان سیاسی و اقتصادی کشور سهام ارزنده خود را نگهداری و یا خریداری کنند.

    برچسب ها