عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران؛

سهامداران عمده انتظار تقسیم سود بالا دارند

عصر بازار: مدیر عامل کارگزاری بورس بیمه ایران گفت: احتمالاً میانگین سود تقسیمی در مجامع بیش از ۵۰ درصد است اما زمان پرداخت سود نسبت به سال گذشته دیرتر است به عنوان مثال همراه اول در سالهای گذشته به سرعت سود را توزیع می کرد اما امسال با وقفه توزیع می کند به عبارتی سود شرکتهای سرمایه گذاری مشخص می شود اما از نظر زمان، ممکن است کمی دیرتر از سال گذشته باشد.

سهامداران عمده انتظار تقسیم سود بالا دارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، با توجه به شرایط اقتصادی و رکود همه گیر در بازارها و بافت سهامداران عمده شرکت ها، امسال انتظار سود تقسیمی بیشتری از مجامع می رود.

    محمد اصولیان، مدیر عامل کارگزاری بورس بیمه ایران با بیان مطلب فوق گفت: در خصوص DPS های سال 93 انتظار می رود سهامداران عمده برای تقسیم سود بیشتر در مجامع پافشاری داشته باشند تا امسال نسبت به سال گذشته سود بیشتری تقسیم کنند.

    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص EPS شرکت ها در سال مالی 94 نیز گفت: شرکتها در سال 94 با محافظه کاری سود پیش بینی شده خود را اعلام کردند بنابراین باید منتظر عملکرد واقعی 3 ماهه شرکت ها بود.

    اصولیان با بیان اینکه اساس EPSهای اعلامی امسال محافظه کارانه بوده، ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی و محدودیتهایی که در عرصه بین المللی وجود دارد چنانچه شرکت ها عملکرد ویژه ای نداشته باشند تعدیل های عمومی وجود نخواهد داشت.

    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تغییر P/E بازار نیز گفت: بحث P/E بازار متأثر از EPS شرکتهاست و چون سودها با محافظه کاری اعلام می شود بنابراین از نظر EPS تغییری در P/E بازار نخواهیم داشت مگر اینکه با گشایش در حوزه های دیگر  شبیه کاهش ریسک سیستماتیک ، افزایش P/E رقم بخورد.

    وی در خصوص شرایط پساتحریم بازار اظهار داشت: در صورت گشایش هسته ای، شرایط شرکتهای صادراتی توانمند و شرکتهای پیمانکاری از گذشته بهتر می شود و همچنین بخشی از هزینه شرکتهایی که واردات سنگین دارند نیز کاهش پیدا می کند و اگر این کاهش قیمت به امسال برسد شاهد تعدیل در سودها خواهیم بود.