عصر خودرو

تعطیلی کامل پالایشگاه و پتروشیمی دهلران

عصر بازار- نماینده مردم دهلران از تعطیلی کامل پروژه پتروشیمی و پالایشگاه دهلران به شدت گلایه کرد و نقش شرکت ملی نفت ایران در این مساله را پر رنگ دانست.

تعطیلی کامل پالایشگاه و پتروشیمی دهلران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شادمهر کاظم‌زاده گفت: با وجود آماده بودن زیرساخت‌های نفتی و گازی و نیاز شدید مردم دهلران، به جز پروژه ان‌جی‌ال که پروژه استفاده از گازهای سرچاهی است دو پروژه پتروشیمی و پالایشگاه دهلران کاملا تعطیل است.

    وی با اشاره به ظرفیت‌های نفتی و گازی دهلران، پتروشیمی و پایشگاه دهلران را اولویت‌دارترین پروژه‌های استان ایلام دانست و افزود: بخش خصوصی در این دو پروژه به جز دریافت مجوزهای اولیه، تسطیح زمین محل پروژه، نصب تابلوی پروژه، احداث جاده آسفالته دسترسی به راه‌های اصلی و نصب روشنایی هیچ اقدام دیگری انجام نداده است.

    این عضو هیات رییسه کمیسیون عمران سرمایه‌گذار پتروشیمی دهلران را صندوق بازنشستگی وزارت نفت و مجری پروژه را نامشخص اعلام کرد.

    کاظم‌زاده با بیان این که دست سرمایه‌گذاران را می‌بوسیم، یادآور شد: به هر دری می‌زنیم تا بتوانیم سرمایه‌گذار جدید برای این پروژه‌ها جذب کنیم اما موفق نمی‌شویم.

    نماینده مردم دهلران در مجلس ادامه داد: پروژه ان‌جی‌ال دهلران بیش از پنج ماه است برای دریافت 500 میلیون دلار وام ارزی در چرخه امروز و فردا گرفتار است و یک دلار هم به این پروژه اختصاص نیافته است.  سرمایه‌گذار و مجری این پروژه صندوق بازنشستگی وزارت نفت و شرکت "اُ یک" هستند اما به دلیل تزریق نشدن ارز به این پروژه مجری توانمند این پروژه هم نتوانسته کار چندانی انجام دهد.

    وی شرکت نفت و گاز غرب کشور را به باد انتقاد گرفت و افزود: استان ایلام از لحاظ منابع هیدروکربنی رتبه سوم و  از لحاظ منافع گازی رتبه دوم کشور را در اختیار دارد و شهرستان دهلران بالاترین ذخائر نفت و گاز غرب کشور را به خود اختصاص داده است و کل تولید نفت روزانه شرکت نفت و گاز غرب کشور از استان ایلام حدود 200 هزار بشکه است اما دفتر این شرکت به جای دهلران در کرمانشاه مستقر است این یعنی نگاه شرکت ملی نفت ایران و به دنبال آن نگاه شرکت ملی نفت منطقه غرب کشور به استان ایلام و شهرستان دهلران نگاه سرمایه‌گذاری نیست.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو