عصر خودرو

معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت اعلام کرد

ضرورت ساماندهی اقتصاد غیرنفتی

عصر بازار- به گفته معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران، فروش نفت به قیمت افسانه‌ای سال‌های گذشته برنمی‌گردد، بنابراین باید اقتصاد غیرنفتی را ساماندهی کنیم.

ضرورت ساماندهی اقتصاد غیرنفتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمدرضا مودودی عصرگذشته (15 آبان) در جلسه همفکری رفع مشکلات صادرات در بیرجند اظهار کرد: بازارهای کنونی به سمت محصولات مدرن حرکت می‌کنند.

    وی با بیان اینکه باید نگاه به کالاهای سنتی را رفع کنیم، افزود: بسیاری از تولید کنندگان هنوز برای صدور کالاهای سنتی دغدغه دارند. باید در راستای ایجاد بازارهای مدرن و دوری از کالاهای سنتی نیز قدم برداریم و خط تولید را به دیگر کشورها ببریم.

    وی با اشاره به کاهش قیمت نفت، بیان کرد: باید این امر جدی گرفته شده و اقتصاد غیرنفتی نیز ساماندهی شود. مشوق‌هایی که به دنبال آن هستیم، یک درصد از کل صادرات غیرنفتی است.

    وی بیان کرد: برخی از ابزارهای تشویقی مانند حضور در نمایشگاه‌ها را نیاز داریم، اما نباید فعالیت‌های ما فقط برای حضور در نمایشگاه ها باشد.

    مودوی با اشاره به مشکلات مرزنشینان بیان کرد: کارگروه معیشت مرزنشینان برای رسیدگی به مشکلات آن‌ها تشکیل شده است.

    معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: ظرفیت تولید در خراسان جنوبی وجود دارد، بنابراین باید به دنبال شکل گیری نهادی قدرتمند برای حمایت باشیم.

    زهرا رئوفی - رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی - نیز در این جلسه اظهار کرد: باید زمینه حضور تولیدگنندگان در نمایشگاه های بین المللی فراهم شود. همچنین باید سهم استان‌ها برای حضور در نمایشگاه‌ها به صورت غرفه‌ای و تبیین شود.

    برچسب ها