عصر خودرو

دولت از دخالت در بازار عقب کشید:

۶۰۰ میلیارد دلار هزینه برای نجات بازار چین

عصر بازار: موسسه مالی گلدمن ساکس در آخرین آمار منتشر شده اعلام کرد که دولت چین از سه ماه گذشته تا به حال در حدود ۲۳۶ میلیارد دلار برای رونق بازارهای بورس خود هزینه کرده است.

۶۰۰ میلیارد دلار هزینه برای نجات بازار چین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، کینگر لو یکی از تحلیلگران اقتصادی موسسه گلدمن ساکس در این خصوص اظهار داشت: دولت چین تنها در ماه آگوست در حدود 600 میلیارد دلار برای نجات بازار هزینه کرد که در واقع این مقدار هزینه برابر با 9.2 درصد از معاملات آزاد این کشور را شامل می شود.

    بر اساس این گزارش، شاخص شانگهای چین از ماه ژوئن با کاهش 41 درصدی همراه بوده است و در این بازه زمانی 5 تریلیون دلار از ارزش خود را از دست داده است.

    دولت چین برای کاهش ریزش های شدید بازار تمهیدات مختلفی به خرج داد از جمله تشکیل آژانسی با سرمایه 400 میلیارد دلاری برای خرید سهم، اعمال محدودیت فروش برای سهامداران عمده و وارد آوردن فشار به سهامداران حقوقی شرکت ها برای خرید سهام خزانه خود، اما این راهکارها تنها موجب افت قیمت یوآن در بازار ارز جهانی شد.

    شاخص اصلی این کشور با دومین هفته کاهش رو به رو شد در حالی که دولت این کشور پس از تلاش فراوان برای کمک به بازار، به دلیل مشغله های گوناگون و آمادگی برای جشن پایان جنگ جهانی دوم از دخالت در بازار سر باز زد.

    در این بین، شرکت سرمایه گذاری اوراق بهادار چین، یکی از آژانس های معتبر در زمینه حمایت از سهام بازار چین، دیگر به بازار این کشور کمک نخواهد کرد مگر این که ریسک سیستماتیک و افت ناگهانی در این بازار پدید آید .

    برچسب ها