عصر خودرو

ارزش کل مبادلات ایران و تایلند از ابتدای امسال تاکنون;

ایران و تایلند چه کالاهایی مبادله می‌کنند؟

عصر بازار- تایلند یکی از شرکای تجاری اصلی ایران در روز یازدهم آبان ماه سال جاری است، اما وضعیت مبادلات دو کشور از ابتدای سال تاکنون چگونه بوده است؟

ایران و تایلند چه کالاهایی مبادله می‌کنند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، تایلند چهارمین مقصد صادرات و دهمین مبدأ کالاهای وارداتی ایران در روز یازدهم آبان ماه سال جاری است. ایران در این روز معادل هشت میلیون و 401 دلار کالا به تایلند صادر کرده است. ارزش کل صادرات ایران به این کشور از ابتدای سال جاری تا یازدهم آبان ماه نیز به مبلغی معادل 190 میلیون و 858 هزار دلار می‌رسد.

    ایران همچنین در روز یازدهم آبان ماه سال جاری معادل چهار میلیون و 467 هزار دلار کالا از تایلند وارد کرده است. آمارهای مندرج در سامانه گزارش‌های تجاری روزانه گمرک ایران نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری تا این روز نیز ارزش کل واردات ایران از تایلند به مبلغی معادل 181 میلیون و 349 هزار دلار رسیده است. اما ایران و تایلند چه کالاهایی با هم مبادله می‌کنند؟

    ایران و تایلند چه مبادله می‌کنند؟
    «آهن و فولاد غیرممزوج، به اشکال ابتدایی»، «محصولات نیمه‌تمام از آهن یا فولاد غیرممزوج»، «شمش از آهن و فولاد غیرممزوج»، «پلی اتیلن»، «گرید نساجی»، «پسته» و «وازلین گرید دارویی (تولید داخل)» اقلام عمده صادراتی ایران به تایلند در شش ماهه منتهی به شهریورماه سال 95 هستند.

    بر اساس آمارهای رسمی گمرک ایران همچنین اقلام عمده وارداتی ایران از تایلند در شش ماهه آغازین سال جاری عبارتند از: «تخته فیبر تراکمی متوسط»، «وسایل نقلیه حمل و نقل کالا، با موتور جرقه‌ای – احتراقی»، «سایر تخته‌های فیبری از چوب یا مواد چوبی»، «تایر بادی نو از کائوچو برای اتومبیل سواری»، «واحدهای داخلی یا خارجی دستگاه‌های تهویه مطبوع»، «آب آناناس تغلیظ شده» و «کمپرسورهای برودتی با گاز غیرفریونی».

    برچسب ها