عصر خودرو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد:

چابهار بهترین نقطه اتصال ۳ قاره آسیا، اروپا و آفریقاست

عصر بازار- رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب، بهینه ترین نقطه برای ارتباط و اتصال ۳ قاره آسیا، اروپا و آفریقاست.

چابهار بهترین نقطه اتصال ۳ قاره آسیا، اروپا و آفریقاست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، عبدالرحیم کردی اظهار داشت: چابهار یکی از نقاط راهبردی و منطقه ای طلایی برای حضور و سرمایه گذاری کشورهای جهان است و همچنین می تواند برای کشورهای حاشیه اقیانوس هند نیز مفید واقع شود.

    وی افزود: تمام کشورهای حاشیه اقیانوس هند می توانند از طریق چابهار با پیمودن کوتاهترین مسیر با کشورهای آسیای میانه و cis ارتباط تجاری، ترانزیت کالا و خدمات داشته باشند.

    وی گفت: چابهار پیشانی توسعه ایران اسلامی است و پس از تکمیل زیرساخت ها می تواند به منطقه ای کلیدی برای توسعه کشورهای همسایه تبدیل شود.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: دولت در حال آماده سازی زیرساخت هاست و تاکنون اقدامات و پیشرفت های خوبی برای ساخت راه آهن چابهار - زاهدان انجام شده است.

    کردی ادامه داد: با تکمیل خط ریلی، منطقه آزاد چابهار به عنوان مبدا ترانزیت برای انتقال کالا و خدمات به کشورهای شرق آسیا می شود.

    وی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی خواست از فرصت های به وجود آمده نهایت استفاده را داشته باشند و فعالیت های اقتصادی و تجاری را در بندر چابهار گسترش دهند.

    بر اساس این گزارش ، منطقه آزاد چابهار در پیکره های تجاری، توریستی و خدماتی، سردخانه و کارگاههای غیرآلاینده، مسکونی، فضای سبز، روستای تیس و اراضی کشاورزی، توریستی و تفریحی، صنعتی، فرودگاه، پالایشگاه، صنایع سنگین و صنایع دریایی و تجهیزات آب شیرین کن در سال 1373 راه اندازی شده است.

    شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان (مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.

    بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

    برچسب ها