عصر خودرو

اعلام ارزش مبادلات دو کشور از ابتدای سال جاری تاکنون;

ایران چه کالاهایی با چین مبادله می‌کند؟

عصر بازار- وضعیت مبادلات تجاری ایران با چین به عنوان شریک اول تجاری کشورمان در حال حاضر چگونه است؟

ایران چه کالاهایی با چین مبادله می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، ایران در روز یازدهم آبان ماه سال جاری معادل 62 میلیون و 629 هزار دلار کالا از چین وارد کرده است. از ابتدای سال جاری تا این روز نیز ارزش کل واردات ایران از این کشور به مبلغی معادل شش میلیارد و 97 میلیون و 64 هزار دلار می‌رسد.

    بر اساس آمارهای مندرج در سامانه گزارش‌های روزانه تجاری گمرک، ارزش صادرات ایران به چین نیز در روز یازدهم آبان ماه به مبلغی معادل پنج میلیون و 963 هزار دلار می‌رسد. همچنین ارزش کل صادرات ایران به چین از آغاز سال جاری تا این روز معادل چهار میلیارد و 630 میلیون و 632 هزار دلار است.

    آمارهای رسمی گمرک نیز نشان می‌دهد اقلام عمده صادرات غیرنفتی ایران به چین در شش ماهه منتهی به شهریور ماه سال جاری عبارتند از: «پروپان مایع‌شده»، «میعانات گازی»، «متانول»، «بوتان مایع‌شده»، «کاتود و قطعات کاتد از مس تصفیه شده»، «پلی اتیلن گرید فیلم» و «استیرن».

    در همین بازه زمانی، اقلام عمده وارداتی ایران از چین نیز عبارتند از: «قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری»، «ماشین‌های نورد گرم و ماشین‌های نورد گرم و سرد توام شده برای فلزات»، «خطوط راه آهن از چدن، آهن یا از فولاد ریل»، «دستگاه گیرنده و فرستنده از نوع SDH به ظرفیت 155 مگابیت بر ثانیه و بالاتر»، «ماشین آلات و دستگاه‌های به هم فشردن، شکل دادن یا قالب‌گیری سوخت‌های معدنهی جامد، خمیرهای سرامیکی و سایر محصولات معدنی، ماشین‌های درست کردن قالب‌های ریخته‌گری از ماسه»، «محصولات از فولادهای ممزوج تخت فقط گرم نوردشده به صورت طومار» و «لوله‌های حفاری غیر از فولاد زنگ نزن مورد استفاده در حفاری برای نفت یا گاز».

    برچسب ها