عصر خودرو

آهنگ شتاب بورس در بلند مدت

عصر بازار: کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه می‌تواند در بلند مدت و با مهیا شدن شرایط لازم برای رشد آهنگ شتاب بگیرد و به عنوان دماسنج اقتصاد کشور نقش خوبی را ایفا کند.

آهنگ شتاب بورس در بلند مدت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عظیم ثابت کارشناس بازار سرمایه با بیان روند مثبت در بلند مدت در بازار سرمایه گفت: موضوع لغو تحریم‌ها هنور نتوانسته تاثیری در شرایط واقعی اقتصاد داشته باشد و باید به بازار سرمایه زمان داد تا بتواند خود را احیا کند.

    وی در ادامه افزود: بازار سرمایه می‌تواند در بلند مدت و با محیا شدن شرایط لازم برای رشد  آهنگ شتاب بگیرد و به عنوان دماسنج اقتصاد کشور نقش خوبی را ایفا کند.

    ثابت با اشاره به کمبود نقدینگی در بورس اظهار داشت: در حال حاضر بور با کمبود نقدینگی مواجه است و فراهم شدن شرایط اقتصادی موجب جذب سرمایه گذاری و به همراه آن جذب نقدینگی در بازار شود.

    کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: نرخ سود بانکی نیز از دیگر عواملی است که باعث شده نقدینگی جذب بازار سرمایه نشود زیرا در صورتی که بانک با نرخ بالا اقدام به پرداخت سود کنند دیگر کسی تمایل به سرمایه گذاری در بورس نخواهند داشت و با کنترل آن می‌توان شاهد سرازیر شدن نقدینگی به بازار بود.

    وی در خصوص شرایط رشد در بازار سرمایه یادآور شد: با فراهم شدن شرایط اقتصادی می‌توان آثار آن را  در بازار مشاهده کرد و آثار حاصل از توافقات حداقل در ماه ماه تا یکسال آینده در بورس نمایان خواهد شد.

    ثابت در پایان گفت: با نواخته شدن آهنگ رشد اقتصاد شاهد سیر مثبت ادامه دار در بازار سرمایه  خواهیم بود.

    برچسب ها