عصر خودرو

۱۸ بهترین کشور برای کسب و کار و شروع کارآفرینی

عصر بازار- در این نوشتار فهرست ۱۸ بهترین کشور برای کسب و کار و شروع کارآفرینی و اداره‌ی کسب و کار را به اطلاع‌تان می‌رسانیم.

۱۸ بهترین کشور برای کسب و کار و شروع کارآفرینی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بازده، گزارش 2016 دوئینگ‌بیزنس بانک جهانی منتشر شد- این معتبرترین منبع در دنیا است که کشورها در آن بیش‌ترین مساعدت را با کارآفرینان دارند و مشخص می‌کند برای ادامه‌ی فعالیت یک سرمایه‌گذاری کجا کم‌ترین دشواری را دارد.

    ما نشان داده‌ایم چه کشورهایی در بالاترین رده‌های این رده‌بندی بهترین کشور برای کسب و کار و شروع کارآفرینی قرار دارند. هم‌چنین نگاه کردیم که سال قبل و پنج سال قبل در شاخص 2011 کجا قرار داشتند.

    بانک جهانی بر اساس ” فاصله‌ تا مرز ” (دی‌تی‌اف) امتیاز خودش را برای هر کشوری محاسبه می‌کند. این امتیاز نشان می‌دهد هر کشوری از بهترین امتیازی که برای تعدادی از معیارها کسب کرده، چقدر فاصله گرفته است.

    این معیارها شامل چیزهایی مانند طول مدت کسب مجوزهای لازم، طول مدت برپا کردن یک کسب و کار، و میزان دست‌وپاگیر بودن محیط‌های مالیاتی و مقرراتی است.

    این شاخص یکی از قابل احترام‌ترین شاخص‌های عملکرد اقتصادی دنیا است، و رقابت شدیدی برای قرار گرفتن در رده‌های بالاتر وجود دارد.

    در ادامه می‌بینیم این چند بهترین کشور برای کسب و کار و شروع کارآفرینی امسال چگونه به نظر می‌رسند.

    18. مالزی (بدون تغییر)

    این قطب جهانی امور مالی اسلامی جایگاهش را حفظ کرده است، و با پشت سر گذاشتن اقتصادهای پیشرفته‌ی بسیاری، یکی از مساعدترین کشورها برای کسب و کار در دنیای در حال توسعه است.
    بهترین کشور برای کسب و کار

    17. ایرلند (از سیزدهم)

    ایرلند نه تنها امسال سقوط کرده، بلکه در پنج سال قبل کاملا عقب افتاده است. در 2011 در رده‌ی نهم دنیا قرار داشت.

    16. استونی (بدون تغییر)

    بالا رتبه‌ترین دولت بالتیک با کنار زدن رقبش لیتوانی تاجش را حفظ کرده است. این کشور یکی از 9 کشور اروپایی است که در این فهرست جای گرفته‌اند.

    15. آلمان (از چهاردهم)

    بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به طور کلی از 2011، که در جایگاه بیست‌ودوم قرار داشت، ترقی کرده است. این کشور دومین کشور بالارتبه در منطقه یورو است.

    14. کانادا (از شانزدهم)

    همسایه‌ی شمالی ایلات متحده برای امسال پیشرفتی را ثبت کرده است، اما اگر می‌خواهد به جایگاه پنج سال قبلش بازگردد که هفتم بود، زمینه‌هایی برای جبران دارد.

    13. استرالیا (از دهم)

    استرالیا علارغم سقوط اندک در امسال، دومین بالارتبه‌ترین کشور در تمام نیم‌کره‌ی جنوبی باقی ماند.

    12. مقدونیه (از سی‌ام)

    علاوه‌بر قرار گرفتن در میان فقیرترین کشورهای انتهای بالای این فهرست، مقدونیه در رده‌بندی پیشرفت بسیاری داشته است، و از رده‌ی سی‌وهشتم در پنج سال قبل صعود کرد.

    11. تایوان (از نوزدهم)

    دولت جزیره‌ای دور از سواحل چین یک صعودکننده‌ی تحسین‌برانگیز دیگر است. نه تنها امسال 8 پله صعود داشته است، بلکه از جایگاه سی‌وسوم در 2011 نیز صعود کرده است.

    10. فنلاند (از نهم)

    فنلاند علارغم سقوط در امسال، با صعود از رده‌ی سیزدهم طی پنج سال گذشته پیشرفت داشته است. این کشور به میان 10 کشور برتر خزیده، و یکی از 5 کشور اروپایی است که در بین آنها قرار گرفته است.

    9. نروژ(از ششم)

    اگرچه نروژ اندکی سقوط داشته است، هنوز در میان 10 کشور برتر قرار دارد. این کشور با نشان دادن آن‌که بخش اسکاندیناوی دنیا چقدر خوب عمل می‌کند، سومین بالارتبه‌ترین ملت اسکاندیناویایی است.

    8. سوئد (از یازدهم)

    صعود این کشور در رده‌بندی آن را به سومین کشور مساعد برای کسب‌وکار در اروپا، و دومین در اسکاندیناوی تبدیل کرده است.

    7. ایالات متحده (بدون تغییر)

    بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا هنوز جایگاهی نسبتا بالا را حفظ کرده است، اما نسبت به 5 سال قبل که پنجم بود، عقب افتاده است.

    6. انگلستان (از هشتم)

    انگلستان با میزبانی بزرگ‌ترین مرکز مالی اروپا، به خاطر کاهشی در مالیات شرکتی توسط بانک جهانی اعتبار یافت، و از نظر کشورهای اروپایی دوم شد.

    5. هنگ‌کنگ (از سوم)

    هنگ‌کنگ به عنوان شهر مالی اصلی چین و دروازه‌ی دسترسی به غربی‌ها، در رده‌بندی سقوط کرده است. در 2011 با سنگاپور بر سر رتبه‌ی برتر رقابت داشت.

    4. کره‌ی جنوبی (از پنجم)

    طبق بانک جهانی مساعدت کره‌ی جنوبی برای کسب و کار در سال‌های اخیر خیلی بیش‌تر شده است. و از رده‌ی شانزدهم در 5 سال قبل صعود کرده است.

    3. دانمارک (از چهارم)

    این کشور در راس کشورهای اروپایی قرار می‌گیرد و از رده‌ی ششم در 5 سال قبل به آرامی صعود کرده است. اگرچه به خاطر دولت رفاه سبک اسکاندیناویایی‌اش شناخته شده است، یک اقتصاد مساعد کسب و کار پویا نیز هست.

    2. سوئیس (نیوزیلند)

    این اقتصاد کوچک از نظر رویکردش به کسب و کار استارتاپ الگویی برای تقلید است. در سیستم رده‌بندی بانک جهانی، اکنون کم‌تر یک امتیاز از برنده‌ی نهایی فاصله دارد.

    1. سنگاپور ( بدون تغییر)

    این قطب مالی طی قرن بیستم رشد چشم‌گیری را تجربه کرده است، و اکنون برای ده سال پیاپی است که در صدر رده‌بندی بانک جهانی قرار می‌گیرد.

    برچسب ها