عصر خودرو

رویترز:

«مودی» رتبه انگلیس را به شدت کاهش می‌دهد

عصر بازار- شرکت رتبه‌بندی مودی آمریکا اعلام کرده است در گزارش آتی جایگاه شرکت‌های انگلیس را به شدت کاهش خواهد داد این جایگاه در تصمیم شرکت‌های سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری تاثیرگذار خواهد بود.

«مودی» رتبه انگلیس را به شدت کاهش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مؤسسه رتبه‌بندی مودی آمریکا اعلام کرده است با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در رتبه‌بندی آتی به شدت رتبه این کشور را کاهش خواهد داد.

    براساس اعلام موسسه مودی آمریکا، نگاه غالب این مؤسسه این است که چشم‌انداز اقتصادی میان‌مدت انگلیس نسبت به قبل ضعیف‌تر خواهد شد و میزان تأثیر برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) روی چشم‌انداز رشد اقتصادی انگلستان، نسبت به حجم روابط این کشور با اتحادیه اروپا بستگی خواهد داشت.

    همچنین مودی پیش‌بینی می‌کند که به هر روی انگلیس مجبور خواهد شد با تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیمان تجارت آزاد امضا کند.

    براساس نگاه مودی، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در افزایش هزینه‌ها تأثیر خواهد داشت و بسیاری از شرکت‌‌های این کشور را غیربازده خواهد کرد.

    تصمیمات شرکت‌های رتبه‌بندی معتبر جهان از این نظر حائز اهمیت است که سرمایه‌گذاران جهان همواره برای کاهش ریسک سرمایه‌های خود رصد می‌کنند تا کشورهایی را انتخاب کنند که میزان بازده سود آنها بیشتر باشد.

    برچسب ها