عصر خودرو

سومین روز ضعیف بازار

عصر بازار: بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته برای سومین روز پیاپی شاهد معاملات ضعیفی بود که در آن شاخص کل افت ۷/ ۶ واحدی را تجربه کرد و به رقم ۶۴ هزار و ۵۱۲ واحد رسید.

سومین روز ضعیف بازار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در بازار دیروز معامله‌گران در حالی شاهد جریان ضعیف معاملات بودند که نماد تازه‌وارد مواد ویژه لیا با صف خرید نزدیک به کل سهام شرکت روبه‌رو شد که این امر نشان‌دهنده تحریک پذیری تقاضا در بازار از محل عرضه‌های اولیه است. دیروز گروه قند و شکر نیز صف خرید سنگین را تجربه کرد. در تحولات کلان موثر بر بازار، روز گذشته سخنگوی دولت گفت: در استفاده از فاینانس برای تامین مالی خاطره خوبی نداریم. بنابراین به دنبال آن هستیم تا به جای فاینانس و یوزانس، از طریق سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی تامین مالی انجام شود. محمدباقر نوبخت افزود: بعد از تحریم‌ها می‌توانیم از فضای مناسب و بهبود کسب‌و‌کار که ایجاد می‌شود شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایه‌گذاران خارجی در داخل کشور مشارکت کنند و سرمایه‌گذاران غیردولتی داخلی نیز منابع خود را برای سرمایه‌گذاری بیاورند. موضوع جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از اینکه چندصد میلیارد دلار می‌توانیم منابع آزادشده داشته باشیم، برای دولت مهم‌تر است.

    در بازار دیروز در گروه شیمیایی شرکت صنایع شیمیایی فارس برای تامین سرمایه در گردش(خرید مواد اولیه مصرفی) اقدام به افزایش سرمایه 19 درصدی از محل سود انباشته کرد. بر همین اساس سرمایه «شفارس» از مبلغ 80 میلیارد ریال به مبلغ 95 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

    در نماد مخابرات معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از هیات مدیره مخابرات ایران استعفا نداده ام و حضورم در ترکیب جدید هیات مدیره این شرکت منوط به تصمیم‌گیری وزیر ارتباطات است. نصرالله جهانگرد در حاشیه یک همایش در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: در نتیجه غفلت از تقویت زیرساخت‌های فنی، شبکه‌های اجتماعی خارجی30 درصد ترافیک ایران را گرفته و بر ما غلبه کرده‌اند. در این میان در گروه معدنی نیز رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت از حذف عوارض صادرات سنگ‌آهن دانه‌بندی شده خبر داد و گفت:‌ حذف عوارض سنگ‌آهن نمی‌تواند به صادرات آن کمک کند گرچه تاکنون نیز هر آنچه صادر شده به حق نبوده است؛ چراکه در داخل به تمام محصولات سنگ‌آهن از جمله کنسانتره و گندله نیازمند هستیم. عبدالوهاب سهل‌آبادی در گفت‌وگو با «ایسنا»، با تاکید بر اینکه فقط عوارض سنگ‌های دانه‌بندی شده حذف شده است، اظهار کرد: وعده داده‌اند که عوارض صادراتی کنسانتره نیز برداشته شود اما شرایط بازار سنگ‌آهن به حدی بد است که برداشت عوارض نیز کمکی به صادرات سنگ‌آهن نمی‌کند.

    با افت ضعیف 7/ 6 واحدی بورس، برای سیزدهمین روز کاری متوالی شاخص کل در کانال 64 هزار واحدی درجا زد. فملی، وبملت و تاپیکو به ترتیب سه نمادی بودند که بیشترین اثر منفی را بر محاسبه شاخص کل از خود برجا گذاشتند. روز گذشته شاخص کل فرابورس نیز با رشد محدود 4/ 2 واحدی روبه‌رو شد و به رقم 726 واحد رسید. سه نماد مارون، شرانول و شپاس بیشترین تاثیر مثبت را بر افزایش شاخص آیفکس داشتند. در مجموع بازار دیروز بازاری ضعیف و بی‌رمق بود که در آن ارزش معاملات در بورس به 53 میلیارد تومان و در فرابورس به 200میلیارد تومان رسید.

     

    برچسب ها