عصر خودرو

نشست تشریح اهداف صندوق بین المللی پول با مدیران روابط عمومی نظام بانکی برگزار شد

عصر بازار- به منظور آشنایی و تعامل هرچه بیشتر نظام بانکی کشور با سیاست های ارتباطی و اطلاع رسانی صندوق بین المللی پول (IMF ) ، کریستف رزنبرگ معاون ارتباطات و وفا عمر مسئول ارتباطات رسانه ای بخش خاورمیانه این صندوق با مدیران ، کارشناسان و روسای دوایر روابط عمومی های بانکها دیدار و گفتگو کرد.

نشست تشریح اهداف صندوق بین المللی پول با مدیران روابط عمومی نظام بانکی برگزار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» ،در ابتدای این نشست، محمدعلی کریمی مدیر روابط عمومی بانک مرکزی تصریح کرد : این نشست در جهت استفاده از تجربیات مهم ترین نهاد پولی بین المللی در زمینه سیاست های ارتباطی برگزار شده است . روابط عمومی می تواند به عنوان یکی از عناصر اصلی پیش برنده سیاست های توسعه ای در سازمان فعالیت کند و همکاران ما در شبکه بانکی نیز لازم است اهتمام بیشتری نسبت به معرفی و پیشبرد اهداف توسعه ای از طریق کانال های ارتباطی و سایر ابزارهای ارتباطی داشته باشند.

    در ادامه این نشست رزنبرگ معاون بخش ارتباطات IMF گفت: حدود یک تریلیون دلار از منابع صندوق قابل استفاده بوده و می تواند یک خط اعتباری برای بانک های مرکزی تلقی شود.

    کریستف رزنبرگ در نشست تشریح سیاست‌های ارتباطی صندوق بین‌المللی پول در بانک مرکزی با بیان اینکه این صندوق در سال 1944 و همزمان با وقوع رکود بزرگ در پایان جنگ جهانی دوم تشکیل شد،  به 4 وظیفه اصلی این صندوق اشاره کرد : ثبات مالی، پژوهش ها، اعطای وام به کشورها ( در زمینه بهداشت ، زیرساخت های آموزشی و ... ) و کمک فنی به کشورها از وظایف این نهاد است و IMF در حال حاضر 3 تریلیون دلار ترازنامه دارد.

    کریستف رزنبرگ، آمریکا را با 16.5 درصد بزرگترین سهامدار IMF  اعلام کرد و گفت:‌ سهم ایران در حال حاضر 7 دهم درصد بوده و یک سهم هم در مدیریت اجرایی دارد. حدود یک تریلیون دلار از منابع صندوق نیز قابل استفاده بوده و می تواند یک خط اعتباری برای بانکهای مرکزی تلقی شود.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : صندوق بین المللی پول در حال حاضر 189 کشور عضو دارد که با بالاترین نهاد پولی این کشورها یعنی بانک مرکزی در ارتباط است و ما سعی   داریم کانال های ارتباطی را به گونه ای ایجاد کنیم که تمام اعضا توان دسترسی به اطلاعات و داده های صندوق در سطوح مختلف را داشته باشند

    وی  وام دهی و حمایت مالی از کشورهای نیازمند را از وظایف این صندوق برشمرد و افزود: کشورها می توانند در یک دوره دو تا سه ساله وام با نرخ سود 2 درصد بگیرند.

    برچسب ها