عصر خودرو

رئیس اداره اطلاعات انرژی آمریکا:

تولید نفت آمریکا ۸۰۰ هزار بشکه‌ در روز کاهش یافت

عصر بازار- رئیس اداره اطلاعات انرژی آمریکا با بیان اینکه بازار خودش می‌تواند میزان عرضه و تقاضا را به تعادل برساند، گفت: تولید نفت آمریکا از سال ۲۰۰۸ تاکنون نخستین کاهش قابل توجه خود را ثبت کرده است.

تولید نفت آمریکا ۸۰۰ هزار بشکه‌ در روز کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، براساس اعلام رئیس اداره اطلاعات انرژی آمریکا تولید نفت خام آمریکا در سال جاری کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت. این در حالی است که کشورهای صادرکننده نفت اوپک در کشاکش برای کاهش میزان عرضه مازاد بازار هستند.

    آدام سینیسکی رئیس اداره اطلاعات انرژی آمریکا در مصاحبه‌ای در ریاض گفت: میزان تولید نفت خام آمریکا امسال کاهش 800 هزار بشکه در روز را تجربه خواهد کرد و این نخستین کاهش از سال 2008 خواهد بود.

    براساس این گزارش، کشورهای صادرکننده نفت در تلاشند تا توافقی را برای محدود کردن تولید داشته باشند.

    سینیسکی گفت: آمریکا معتقد است که خود بازار بهتر از هرکسی حتی بهتر از کشوررهای صادرکننده نفت می‌تواند مازاد عرضه نفت را کنترل کند اگرچه به صورت بالقوه اوپک نقش کنترلی خود را در عرضه بازار دارد.

    براساس گزارش بلومبرگ، نفت خام برنت از ژوئن سال 2014 که بشکه‌ای 115 دلار بود به کمتر از 28 دلار در ژانویه امسال رسید. کاهش قیمت نفت بعد از آن صورت گرفت که کشورهای عضو اوپک به رهبری عربستان سیاست پمپاژ نامحدود نفت را ادامه دادند.

    در این میان تولید نفت آمریکا میانگین 8.5 میلیون بشکه در اواسط اکتبر بود که این رقم در پایان سال گذشته 9.2 میلیون بشکه در روز گزارش شده بود.

    رئیس اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین گفت: تولیدکنندگان نفت شیل انعطاف خوبی در برابر این کاهش قیمت داشته‌اند و قیمت نفت 50 تا 60 دلار می‌تواند تولید آنها را افزایش دهد این در حالی است که نفت برنت در روز سه‌شنبه 49 دلار و 5 سنت معامله شد.

    کشورهای عضو اوپک در ماه سپتامبر در الجزیره توافق کردند که تولید نفت خود را بین 32.5 میلیون تا 33 میلیون بشکه در روز نگه دارند.

    محمد بارکیندو دبیرکل اوپک در مصاحبه‌ای تلویزیونی با بلومبرگ گفت: ایران، عراق، لیبی و نیجریه به دنبال مستثنی بودن از کاهش تولید هستند. 14 عضو اوپک و نیز سایر اعضای غیر اوپک نظیر روسیه متحد شدند تا این توافق را نهایی کنند.

    برچسب ها