عصر خودرو

افت قیمت ها خریداران را به بورس کالا آورد؛

روز شلوغ تالار پتروشیمی

عصر بازار: با توجه به افت قیمت محصولات پتروشیمی که روز گذشته توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام شد، امروز حجم معاملات نسبت به هفته گذشته افزایش یافت.

روز شلوغ تالار پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس مالای ایران، رضا کریمی، کارشناس بازار پتروشیمی در خصوص معاملات امروز محصولات پتروشیمی  گفت: با توجه به افت قیمت های پایه محصولات پتروشیمی، برخی از کالاها از جذابیت بیشتری برای خریداران برخوردار شده و از این رو حجم معاملات آنها افزایش یافت.

    وی افزود: همچنین امروز محصولات آف گرید نسبت به کالاهای دیگر اقبال بیشتری داشتند و با حجم خرید بالایی روبه رو شدند. در این بین گریدهای متفاوت پی وی سی ها نیز نسبت به دو هفته گذشته با اقبال بیشتری مواجه شدند.

    کریمی اظهار داشت: پلی اتیلن سبک خطی 209 و پلی اتیلن سنگین EX3 هم از محصولاتی بودند که مورد توجه بازاریان قرار گرفت و حجم تقاضای بالایی داشتند؛ به طوریکه این دو محصول با رقابت از سوی معامله گران مورد دادوستد قرار گرفتند.

    این کارشناس بازار پتروشیمی گفت: در همین حال پلی اتیلن سنگین F7000مهر، پلی اتیلن سنگین تزریقی HI0500 بندرامام،پلی اتیلن سنگین تزریقی 52518 جم، پلی اتیلن سنگین بادی BL3 کرمانشاه، پلی اتیلن سبک فیلم 2420H امیرکبیر و پلی اتیلن سبک فیلم 0190 آریا ساسول نیز در این روز مورد توجه مصرف کنندگان قرار نگرفت و وارد سیستم مچینگ شدند.

    به گفته کریمی، برخی از محصولات پلیمری در بازار داخل به دلیل کاهش حجم خریدها طی هفته های گذشته، افت کرده و از این رو امروز معامله گران بیشتری برای جبران کمبود محصولات ذخیره شده خود، وارد معاملات شدند.

    البته امروز حجم معاملات پلی اتیلن های ترفتالات نیز بالا بود، البته حجم بالایی از محصولات عرضه شده در این روز با نرخ پایه مورد معامله قرار گرفت.

    این کارشناس بازار پتروشیمی در پایان به جذاب شدن خرید پلی پروپیلن ها تحت تاثیر افت قیمت پایه اشاره می کند و معتقد است؛ احتمال افت قیمت این کالاها همچنان در بازار وجود دارد.

    برچسب ها