عصر خودرو

افزایش تحرک نوسانگیران در معاملات تالار شیشه‌ای

عصر بازار- معاملات امروز بازار سهام در شرایطی آغاز می‌شود که با توجه به افت چشم‌گیر شاخص در روز گذشته به نظر می رسد شاهد افزایش تحرکات نوسانگیران باشیم.

افزایش تحرک نوسانگیران در معاملات تالار شیشه‌ای
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، آخرین روز معاملاتی هفته در شرایطی آغاز می‌شود که روز گذشته نماگر بازار بعد از دو روز منفی با ریزش 605 واحدی به کانال 79000 واحد سقوط و تا حدودی فعالان بازار را نگران کرد.

    به اعتقاد بسیاری از کارشناسان نزدیک شدن انتخابات امریکا و افزایش شانس ترامپ برای کسب کرسی ریاست جمهوری این کشور تا حدودی ریسک سیاسی بازار را بالا برده و موجب افت شاخص طی روزهای اخیر شده است.

    از سویی دیگر روز گذشته سه وزیر معرفی شده موفق شدند رای اعتماد از مجلس گرفته و شرایط دولت به حالت تعادل بازگردد.

    با این حال انتظار می‌رود روند معاملات امروز بازار سهام پر نوسان باشد و شاهد تحرکات بیشتر نوسانگیران در جریان داد وستدها باشیم.

    در بازارهای جهانی قیمت طلا با رشد قابل توجهی مواجه و به محدوده 1293 دلار رسید. اما در بازار جهانی نفت هر بشکه نفت برنت با افت پنج سنتی به 47 دلار و 85 سنت رسید. در بازار فلزات اساسی نیز هر 5 فلز کلیدی مس، سرب، روی، نیکل و آلومینیوم با افت قیمت مواجه شدند.

    در میان صنایع بازار در گروه پالایشی روز گذشته وزیر نفت اقدام به لغو بخشنامه قیمت گاز و نفتای مربوط به تعیین نرخ تسعیر ارز در فروش داخلی فرآورده‎های ویژه تولیدی پالایشگاه‎ها کرد و انتظار می‌رود شاهد واکنش مثبت سهامداران را به دنبال داشته باشد.

    از سویی دیگر، شاخص این گروه به محدوده حمایتی رسیده و به نظر می‌رسد روز متعادل و مثبتی در انتظار پالایشی‌ها باشد.

    در گروه خودرو شرکت‌های خودرو‌سازی آمار تولید و فروش هفت‌ماهه خود را ارائه کردند که نسبت مدت مشابه سال قبل افزایش حدود 30 درصدی در تولید خودرو مشاهده شده با این وجود انتظار می‌رود در جریان معاملات امروز به‌رغم شروع منفی در دقایق ابتدایی شاهد نوسان مثبت در جریان داد و ستدهای نمادهای این گروه باشیم.

    شرکت‌های گروه سیمان روز گذشته روند نزولی داشتند با این وجود انتظار می‌رود تحت تاثیر صحبت‌های دبیر انجمن سیمان مبنی بر اینکه گزارش موسسه مالی مورد تایید جامعه حسابرسان در مورد قیمت تمام شده تولید سیمان آماده شده و همچنین افزایش قیمت 15 درصدی سیمان، شاهد روزی متعادل در این گروه باشیم.

    به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود معاملات امروز بازار سهام با وجود شروع منفی در دقایق ابتدایی تحت تاثیر رسیدن به سطح حمایتی روند متعادلی در پیش گرفته و روزی آرام برای بورس رقم بخورد.

    برچسب ها