عصر خودرو

مشاور وزیرصنعت:

شرایط بانکی کشور امکان ایجاد صنایع رقابتی را نمی دهد

عصر بازار- مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و خزانه دار خانه صنعت ایران گفت: شرایط ارائه تسهیلات بانکی به گونه ای است که امکان شکل گیری صنایع رقابت پذیر را نمی دهد و بانک ها در مواقع بحران از تولیدکنندگان حمایت نمی کنند.

شرایط بانکی کشور امکان ایجاد صنایع رقابتی را نمی دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمدحسین فنایی عصرسه شنبه در نشست خبری با محوریت بررسی اقتصاد مقاومتی در یزد اظهار کرد: مشارکت بانک ها در ایران با سایر کشورها متفاوت است و مشارکت آنها فقط در سود است اما در زمان ضرر، 6 درصد سود تسهیلات را از صنایع ورشکسته و زیان دیده می گیرند که باید بدهی به تامین اجتماعی و مالیات را نیز به این هزینه ها در بخش تولید و صنعت اضافه کرد.
    وی درباره مشکلات حوزه صنعت و تولید گفت: در ساختار موجود تولیدکنندگان برای دریافت تسهیلات، پس از گذشتن از موانعی مانند دریافت مجوزهای متعدد، به سمت بانک ها هدایت می شوند که با شرایط موجود بخش خصوصی نمی تواند با صنایع و تولیدکنندگان خارجی رقابت کند.
    فنایی تصریح کرد: شرایط تولید در ایران به لحاظ هزینه های بیمه، سود و بهره تسهیلات و سایر موارد با همتایان کشورهای پیشرفته و حتی همسایه بسیار متفاوت بوده و قابل مقایسه نیست است.
    خزانه دار خانه صنعت ایران تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی و مصوبات 24گانه آن را مطلوب ارزیابی کرد و یاد آور شد: این رویکرد، ریلی برای اقتصاد آینده کشور است و در صورت تدوین برنامه اقتصاد مقاومتی و اجرای آن، تغییر مدیریت ها باعث آسیب به صنایع نمی شود و علاوه بر شفافیت بیشتر اقتصاد حتی می تواند مانع رشد مافیای اقتصادی شود.
    فنایی یادآور شد: با وجود همه این مسائل اجرای بندهای اقتصاد مقاومتی و فرهنگ سازی آن در جامعه می تواند الگویی برای اقتصادی پویا و اصولی در کشور باشد.
    اقتصاد مقاومتی در 24 بند و به ویژه بند 19 صراحتا به دنبال شفاف کردن اقتصاد و حرکت به سمت اقتصادی خودکفا، پویا و‌ فعال است.

    برچسب ها