عصر خودرو

سه‌شنبه ۱۷ شهریور۹۴؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز سه شنبه ۹۴.۰۶.۱۷ در بازار برق بورس انرژی ۵,۹۲۶ مگاوات برق به ارزش ۵۵ میلیارد و ۴۸۷ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، کاهش ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، روند نزولی میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز نیز همچنان پایدار بود و کاهش 2.3 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است نزولی شدید قیمت‌ها  همچنان ادامه دارد و در معاملات امروز نیز کاهش بیش از 10,000 ریالی در میانگین وزنی قیمت به ثبت رسید. در حال حاضر روند نزولی، قیمت 385,000 ریال را پیش رو دارد که دستیابی به آن با شرایط بازار دور از ذهن نیست.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، همچنان حجم بالایی در دو سمت عرضه و تقاضا مشهود بود. افزایش ظرفیت خرید و فروش بین شرکت‌های توزیع نیروی برق و نیروگاه‌ها موجب افزایش حجم و ارزش معاملات و رونق بازار شده است. با توجه به نزولی بودن قیمت¬ها در روزهای اخیر خریداران به صورت پلکانی خرید خود را انجام می¬دهند تا در صورت نزول بیشتر از قیمت¬های پایین¬تر نیز بهره¬مند شوند.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940623 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940623 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است روند قیمت در این نماد در روزهایی که مورد معامله قرار گرفته روندی کاملاً نزولی بوده، البته در انتهای دوره کمی از شیب آن کاسته شده است. در حال حاضر قیمت در محدوده 390,000 ریال قرار دارد.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است در ابتدای دوره روندی نزولی بوده و تا محدوده 505,000 ریال کاهش داشته و در ادامه در این محدوده به ثبات رسیده است.
    در این نماد تا به امروز 1,767 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 15/06/1394 با 848 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930623 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    برچسب ها