عصر خودرو

تاکتیک فولادسازان برای خروج از رکود

عوامل رکود در بازار فولاد

عصر بازار: مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان با برشمردن عوامل رکود در بازار فولاد کشور، تاکتیک‌های پیش روی فولادسازان کشور را برای خروج از رکود اعلام کرد.

عوامل رکود در بازار فولاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، اردشیر سعدمحمدی با اشاره به اینکه عوامل خارجی و داخلی در رکود بازار فولاد کشور تاثیر گذار بوده اند، گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل رکود فعلی حاکم بر بازار کشور، کاهش رشد اقتصادی چین از 12 به 7 درصد است که در پی آن سیاستگذاران معدنی این کشور تصمیم گرفته‌اند بیش از 110 میلیون تن مازاد فولاد خود را به سایر کشورهای دنیا صادر کنند که تا کنون 70 میلیون تن آن را وارد بازارهای جهانی کرده اند.

    او گفت: این تصمیم چینی‌ها سبب شده نظم حاکم بر بازارهای جهانی به هم ریزد و قیمت فولاد را با کاهشی شدید مواجه کند که اثرات آن در بازار داخلی هم کاملا مشهود است.

    مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان افزود: فولادسازان کشور با توجه به این اتفاق مجبورند استراتژی جدیدی برای فروش محصولات خود بیابند و با توجه به رکود در بازار داخل و کمبود تقاضا، به فکر صادرات باشند و از آن طریق بتوانند برای خود گردش مالی ایجاد کنند.

    سعدمحمدی افزود: البته صادرات در شرایط کنونی برای فولادسازان کشور جذابیت ندارد چون با سودآوری بالایی همراه نیست و فقط به آن خاطر است که بازارسازی صورت گیرد و بنگاه بتواند کالای تولید شده را از انبار خود خارج کرده و به فروش برساند تا بلکه از طریق گردش مالی حاصل شده قادر باشد به برنامه‌ریزی برای ادامه تولید بپردازد.

    مدیرعامل ذوب‌آهن افزود: عامل خارجی دیگر رکود بازار، مشکلات داخلی روسیه و اوکراین به عنوان دو تولید کننده بزرگ فولاد است که به تبع آن ارزش روبل روسیه کاهش یافته و سبب شده تا این کشور برای بالابردن ذخایر ارزی خود صادرات را در پیش گیرد و به مانند چین عرضه فولاد در بازارهای جهانی را افزایش دهد تا از این طریق بتواند زیان ناشی کاهش 45 درصدی ارزش روبل را پوشش دهد.

    سعدمحمدی گفت: در کنار عوامل خارجی، عوامل دخلی نیز بر تعمیق این رکود اثرگذار بوده‌اند به طوری‌که کاهش انگیزه ساخت وساز، پایین آمدن بودجه عمرانی و تضعیف توان خرید پیمانکاران سبب شده تا بازار فولاد کشور به کندی از رکود خارج شود.

    مدیر عامل ذوب‌آهن افزود: تجربه نشان می‌دهد که هرچه به سمت فصل سرما نزدیک شویم خرید محصولات فولادی کاهش می‌یابد و بدین صورت ممکن است بازار در ماه‌های آینده تحرکی به خود نبیند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو