عصر خودرو

بازار سهام روی نقطه صفر تابلو

ارزش معاملات امروز بورس فقط ۵۴ میلیارد تومان

عصر بازار: بازرار سهام امروز در حالی به کار خود پایان داد که با افت محسوس حجم معاملات سهام در اغلب نمادهای معاملاتی مواجه بود بازاری که ترجیح داد در نمادهای معاملاتی پیشرو در حد صفر تابلو (قیمت پایانی) نوسان کند.

ارزش معاملات امروز بورس فقط ۵۴ میلیارد تومان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 17 شهریور ماه 94  با 6 واحد افت به 64 هزار و 511 واحد رسید.

    شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز بورس با 2 واحد کاهش به عدد 25 هزار و 502 واحد دست یافت.

    شاخص سهام آزاد شناور اما با رشد 5 واحدی عدد 73 هزار و 47 واحد را به نمایش گذاشت . همچنین شاخص بازار اول در حالی با 40واحد افت عدد 45هزار و 755 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با رشد 180 واحدی به رقم 137هزار و 761 واحد دست یافت.

    گفتنی است شاخص کل فرابورس (آیفکس‌) نیز در پایان معاملات امروز این بازار با رشد 2 واحدی به رقم 726 واحد رسید.

    در پایان معاملات امروز بورس تهران ارزش کل معاملات این بازار به بیش از 54 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 295 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 23 هزار و 136 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت ملی مس ایران با 19 واحد، بانک ملت با 13 واحد و تاپیکو با  9 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در محاسبه شاخص کل بورس برجای گذاشتند.

    درعین حال نماد معاملاتی سه شرکت کشتیرانی ج.ا.ا با 18 واحد، بانک تجارت با 9 واحد و بانک خاورمیانه با 7 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر بازار سهام به دوش کشیدند.

    براساس این گزارش طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های ایران دارو، سرمایه‌‌گذاری نفت‌ گاز و پتروشیمی تامین از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی اصفهان و بیمه آرمان بازگشایی شدند.

    بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بازار سهام بیش از 54 میلیون سهم به ارزش 5 میلیارد تومان در نماد معاملاتی بانک صادرات از سوی حقوقی کد به کد شد. در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی نیز 8 میلیون و 600 هزار سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد و 400 میلیون تومان از سوی حقوقی کد به کد شد.

    بنابر این گزارش،‌ بازار سهام امروز بازاری کم رونق و به شدت کم حجم بود طی معاملات امروز اغلب نمادهای معاملاتی پیشرو بازار در محدوده قیمت پایانی سهم (صفر تابلو) نوسان کردند. این در حالی است که نماد معاملاتی شرکت‌های کوچک و بازار دومی همچنان مورد اقبال سرمایه‌گذاران نوسان‌گیر بازار قرار گرفته است.

    براساس این گزارش در روزهای کم رونق بازار گروه قندی‌ها همچنان یکه‌تاز سهم‌های پربازده بازار برای حقیقی‌ها هستند. در این گروه علاقه حقیقی‌ها برای خرید سهام در حالی است که حقوقی‌های این شرکت‌ها این روزها تنها نظاره‌گر رشد پله‌ای قیمت سهام در معاملاتی کم حجم هستند.

    قندی‌ها این روزها با کمبود نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کنند و اغلب آنها موجودی انبار خود را در ازای تامین نقدینگی واگذار کرده‌اند.

    در بازار پایه فرابورس نیز انتظار برای عرضه سهام شرکت‌های تابعه هلدینگ تکادو و در عین حال تلاش برای انتقال نماد معاملاتی این شرکت به تابلوهای بالاتر فرابورس انگیزه خرید از سوی حقیقی‌ها را در این نماد افزایش داده است.

    هرچند که تعداد خریدار و فروشنده در این سهم انگشت‌شمار بوده و حتی شائبه افزایش سوری این سهم به منظور شناسایی بازدهی نوسانی را افزایش داده است.

    بر اساس این گزارش، امروز برخی زمزمه‌ها مبنی بر کاهش نرخ سود بین بانکی در بازار پول تحلیگران را به این فکر واداشته که به احتمال رونق بازار سهام در برابر سپرده بانکی می‌توان امیدوار بود.

    در مجموع بازار سهام امروز بازاری کم حجم و بدون عمق بود که تنها میزبان سرمایه‌گذاران علاقه مند به بازدهی کوتاه مدت به ویژه در نمادهای کوچک معاملاتی و تابلوهای پر ریسکی همچون بازار پایه توافقی فرابورس بود.

    برچسب ها