عصر خودرو

طلا در پایین ترین سطح خود در دو هفته گذشته قرار گرفت؛

سکه تحویل اسفند امسال، ۹۱۷ هزار تومان

عصر بازار: قیمت طلا در بازارهای جهانی که در نخستین لحظات مبادلات دیروز دوشنبه با کاهش نسبی روبرو شده بود، مجدد در پایان معاملات اندکی افزایش یافت اما با این وجود نزدیک به پایین ترین سطح خود در دو هفته گذشته قرارگرفت؛ این در شرایطی است که قیمت سکه در قراردادهای آتی بورس کالای ایران و بازار نقدی روز گذشته در پی همین نوسانات در مدار کاهشی حرکت کرد.

سکه تحویل اسفند امسال، ۹۱۷ هزار تومان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بهای اونس که همچنان تحت تاثیر گزارش روز جمعه وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بازار کار و اشتغال این کشور قرار دارد، مبادلات روز دوشبه خود را با روند نزولی آغاز کرد که همین موضوع، تاثیر خود را بر روند معاملات آتی سکه نیز گذاشت. براین اساس روز گذشته از چهار سررسید فعال بازارآتی، سکه شهریورماه با کاهش 0/31 درصدی با نرخ 915 هزار تومان معامله شد. همچنین سکه تحویل آبان با قیمت 911 هزار تومان به فروش رسید که افت 0/5 درصدی را نسبت به روز یکشنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل دی نیز با قیمت 911 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/51 درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل اسفند با قیمت 917 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و افت 0/56 درصدی را به ثبت رساند.

    گفتنی است دیروز حجم قراردادهای آتی سکه به دو هزار و 480 قرارداد به ارزش بیش از 227 میلیارد ریال رسید.

    از طرفی در معاملات روز گذشته، قیمت سکه نقدی با بازار آتی هم مسیر بود، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با قیمت 915 هزار و 500 تومان معامله شد و کاهش 4 هزار تومانی را تجربه کرد. این در شرایطی است که نیم‌سکه در بازار داخلی با قیمت 469 هزار تومان معامله شد که با افت دو هزار تومانی رو به رو شد. از طرفی ربع سکه نیز با قیمت 259 و سکه یک گرمی هم با نرخ 171 هزار تومان در این روز به فروش رسید.

    به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، قیمت طلا در کوتاه مدت به شدت تحت تاثیر اعلام نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت. نوسانات ارزش دلار و انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و چین نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا و سکه در بازار داخلی خواهد گذاشت.

    برچسب ها