عصر خودرو

قیمت های پایه با کاهش اعلام شد

افزایش امیدواری ها به تقویت حجم خرید پتروشیمی ها

عصر بازار: اعلام کاهشی قیمت های پایه جدید در بورس کالا مهمترین خبر روز دوشنبه در بازار پتروشیمی ها بود که باعث شد تمامی گریدهای پلیمری به استثنای SBR کاهش قیمت داشته باشند.

افزایش امیدواری ها به تقویت حجم خرید پتروشیمی ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، کاهش قیمت مواد اولیه صنایع پتروشیمی در بورس و بازار شرایط ایده آلی برای خریداران پدید آورده تا با تقویت حجم تولید در صنایع پایین دستی بتوانند قیمت تمام شده تولیدات خود را کاهش داده تا در نهایت شاهد بهبود بنیادین بازار محصولات بالادستی و پایین دستی پلیمری باشیم. به نظر می رسد روند کاهشی قیمت ها در هفته پیش رو ادامه یابد.

    اعلام کاهشی قیمت های پایه جدید در بورس کالا مهمترین خبر روز دوشنبه در بازار پتروشیمی ها بود که باعث شد تمامی گریدهای پلیمری به استثنای SBR کاهش قیمت داشته باشند. پت بطری ، پت نساجی و پلی اتیلن سنگین اکستروژن کمترین کاهش قیمت را تجربه کرده و البته پلی استایرن مقاوم و پلی پروپیلن ها بیشترین افزایش قیمت ها را شاهد بودند.

    کاهش قیمت های جهانی و افزایش قیمت دلار در کنار انتظار برای بهبود حجم معاملات و افت قیمت ها در بازار داخلی را می توان مهمترین ویژگی های این روزهای بازار دانست. به نظر می رسد با کمک کاهش قیمت ها پایه در بورس کالا ، کالاهای مورد معامله در بازار داخلی با قدرت بیشتری در مسیر قیمت ها نوسان کنند که از امروز این طرزفکر با افزایش شتاب کاهش قیمت ها ، خودنمایی کرد.

    در بازارهای جهانی هنوز قیمت ها در مسیر کاهش قرار داشته و به کمک افت بهای نفت ، هنوز هم کف قیمتی مشخصی برای پلیمرها متصور نیست. در لحظه تنظیم این گزارش بهای هر بشکه نفت خام امریکا با 1.41 درصد کاهش به 45.40 دلار کاهش یافته و هنوز هم این روند نزولی ادامه دارد.

    هر بشکه نفت برنت نیز با 1.43 درصد افت به 48 دلار و 90 سنت رسیده که نشان دهنده شرایط سخت بازار است. کاهش قیمت ها در پایان هفته گذشته و البته آغاز هفته جاری نشان دهنده هفته ای سخت برای بازار جهانی نفت خواهد بود که انتظارها را برای کاهش بیشتر قیمت ها به همراه دارد.

    برچسب ها