عصر خودرو

رشد دسته جمعی قیمت ها در سررسیدهای آتی؛

پس از اونس، دلار پشت فرمان بازار سکه نشست

عصر بازار: قیمت سکه در قراردادهای آتی بورس کالای ایران و بازار نقدی روز گذشته در پی نوسانات مثبت نرخ ارز در مدار افزایشی قرار گرفت؛ این در شرایطی است که طی یک هفته اخیر نوسانات بهای اونس طلا حاصل از افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو تاثیر زیادی بر روند بازار آتی و نقدی سکه داشته است.

پس از اونس، دلار پشت فرمان بازار سکه نشست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بهای دلار که طی یک هفته گذشته افزایش 30 تومانی داشته است، تاثیر مثبتی را بر روند معاملات آتی سکه نیز گذاشته به طوری که روز گذشته از چهار سررسید فعال بازارآتی، سکه شهریورماه با افزایش 0/49 درصدی با نرخ 918 هزار تومان معامله شد. همچنین سکه تحویل آبان با قیمت 915 هزار تومان به فروش رسید که رشد 0/43 درصدی را نسبت به روز یکشنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل دی نیز با قیمت 915 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/47 درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل اسفند با قیمت 919 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و رشد 0/34 درصدی را به ثبت رساند.

    گفتنی است دیروز حجم قراردادهای آتی سکه به دو هزار و 645 قرارداد به ارزش بیش از 243 میلیارد ریال رسید.

    از طرفی در معاملات روز گذشته، قیمت سکه نقدی با بازار آتی هم مسیر بود، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با قیمت 919 هزار و 500 تومان معامله شد. این در شرایطی است که نیم‌سکه در بازار داخلی با قیمت 471 هزار تومان معامله شد که افزایش یک هزار تومانی را تجربه کرد. از طرفی ربع سکه نیز با قیمت 260 و سکه یک گرمی هم با نرخ 171 هزار تومان در این روز به فروش رسید.

    به عقیده تحلیلگران اقتصادی در حالی که 10 روز به برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر فرصت باقی است، به نظر می رسد افزایش احتمالی نرخ بهره همچنان مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا و ارزش دلار خواهد بود که باید دید بازار داخلی به این روند مثبت چه واکنشی نشان می دهد.

    برچسب ها