عصر خودرو

رویترز؛

طلا نزدیک کف قیمت ۲.۵ هفته ای معامله شد

عصر بازار: پس از آنکه آمار اشتغال آمریکا نتوانست زمان افزایش نرخ بهره در این کشور را مشخص کند، هر اونس طلا روز دوشنبه نزدیک کف قیمت ۲.۵ هفته گذشته معامله شد.

طلا نزدیک کف قیمت ۲.۵ هفته ای معامله شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از رویترز، قیمت تحویل فوری طلا در ساعت 06:37 روز دوشنبه به وقت گرینویچ در بازار لندن با اندکی افزایش نسبت به جمعه گذشته، به 1123.15 دلار در هر اونس رسید.

    قیمت فلز زرد جمعه گذشته برای دومین هفته پیاپی کاهش پیدا کرد و به 1116.75 دلار در هر اونس یا کف قیمت در 2.5 هفته گذشته رسید. این کاهش قیمت پس از آن اتفاق افتاد که آمار اشتغال آمریکا (بجز اشتغال در بخش کشاورزی)، پس از تجربه یک افزایش 245 هزار واحدی در ماه ژوییه (تیر)، در ماه اوت (مرداد) فقط 173 هزار واحد افزایش بالا رفت. هرچند، نرخ بیکاری در این کشور به پایین ترین سطح خود در 7.5 سال گذشته رسید.
    سرمایه گذاران منتظر گزارش اشتغال آمریکا بودند تا استحکام پیشرفت اقتصادی این کشور را برآورد کرده و گمانه زنی کنند که آیا این آمار می تواند بانک مرکزی آمریکا را ترغیب به افزایش نرخ بهره در نشست اواخر ماه سپتامبر (مهر) نماید. بانک مرکزی آمریکا، زمان افزایش نرخ بهره را منوط به بهبود قابل توجه شاخص های اقتصادی این کشور دانسته است.
    بازرگانان معتقدند؛ قیمت طلا احتمالا تا نشست بعدی بانک مرکزی آمریکا در تاریخ 16 و 17 سپتامبر، به دلیل تداوم شرایط عدم اطمینان در بازارها، تحت فشار خواهد بود. قیمت طلا از ابتدای سال 2015 تاکنون در مجموع کاهش داشته است.
    افزایش نرخ بهره موجب کاهش ارزش دارایی هایی می شود که به آنها بهره تعلق نمی گیرد.
    قیمت تحویل فوری نقره در بازار لندن با 0.07 درصد افزایش نسبت به جمعه گذشته به 14.58 دلار و قیمت تحویل فوری پالادیوم با 1.35 درصد افزایش نسبت به جمعه گذشته به 579.72 دلار رسید. این در حالی است که قیمت پلاتین نسبت به دیروز تغییر نکرد و در سطح 989 دلار در هر اونس باقی ماند.
    در بازار کامکس نیویورک نیز در ساعت یاد شده، قیمت طلا با 0.09 درصد افزایش به 1122.4 دلار و نقره با 0.04 درصد افزایش به 1122.4 دلار در هر اونس رسید.
    ارزش هر یورو نیز امروز در ساعت مذکور معادل 1.11 دلار در هر اونس بود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو