عصر خودرو

موسسه مورگان اعلام کرد:

بحران مسکن به هنگ کنگ رسید

عصر بازار: پس از افزایش بی وقفه قیمت مسکن در هنگ کنگ، موسسه مورگان پیش بینی کرد که قیمت املاک و مستغلات در این کشور در سال آینده میلادی در پی کاهش رشد اقتصادی در چین و هنگ کنگ، روند نزولی را در پیش خواهد گرفت.

بحران مسکن به هنگ کنگ رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، موسسه خدمات مالی و مشاوره مورگان در این خصوص اعلام داشت: قیمت ساختمان های مسکونی در هنگ کنگ تا سال 2016 میلادی با کاهش 5 الی 10 درصدی همراه خواهد شد.

    بر اساس این گزارش، قیمت املاک نوساز در این کشور در سال 2015 میلادی رشد 5 درصدی داشت در حالی که تقاضا برای خرید این قبیل املاک نیز رو به افزایش است.

    این موسسه در ادامه این گزارش افزود: قیمت املاک مسکونی موجود نیز با رشد 10 درصدی رو به رو خواهد شد.

    اما در این بین، افت قیمت املاک و مستغلات با تعطیلی برندهای لوکس لوازم خانگی در این کشور و رشد نرخ بیکاری در هنگ کنگ امری اجتناب ناپذیر است.

    رشد آهسته اقتصادی در چین با وجود بحران های هفته های گذشته، نشان از این می دهد که هنگ کنگ نیز نمی تواند با سرعت زیادی به رشد اقتصادی برسد.

    فشار های اقتصادی یکی از بزرگترین نگرانی هایی است که هنگ کنگ با آن درگیر است.

    گزارش ها نشان می دهد در پی افت شدید بازار چین و افت میزان اعتماد مصرف کننده در این کشور، هنگ کنگ با ضعیف ترین بازار فروش املاک و مستغلات در 17 ماه گذشته رو به رو بوده است .

    برچسب ها