عصر خودرو

مدیرعامل اتحادیه سراسری صنایع پلاستیک:

پتروشیمی حواله‌ای، تولید را تعطیل می‌کند

عصر بازار: مدیرعامل اتحادیه سراسری صنایع پلاستیک کشور با اشاره به این که بازگشت به سیستم حواله ای در صنعت پتروشیمی، تولید را تعطیل می کند گفت: زمانی که محصولات در بازار متشکل و قانونمند بورس کالا معامله نشوند، واحدهای تولیدی دچار مشکلات زیادی خواهند شد.

پتروشیمی حواله‌ای، تولید را تعطیل می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، مسعود میرزایی در خصوص خبرهای منتشر شده در مورد خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا گفت: اتحادیه سراسری صنایع پایین دستی پتروشیمی به عنوان بزرگترین نهاد غیردولتی و تنها تشکل فراگیر صنایع پایین دستی پتروشیمی اعلام می کند که خروج محصولات پتروشیمی از بازار شفاف بورس کالا و بازگشت به سیستم حواله ای نتیجه ای جز توسعه دلال بازی، رانت و برقراری روابط پشت پرده به جای ضوابط و قانون نخواهد داشت.
    مدیر عامل اتحادیه سراسری صنایع پلاستیک کشور افزود: در دو سال گذشته در جلساتی که با وزارت صنعت داشته ایم بارها خواستار اعلام دلایل منطقی این وزارتخانه در خصوص خروج محصولات پتروشیمی از بورس شده ایم اما متاسفانه دیدگاهی که وجود دارد بیشتر با نظر حمایتی از صنایع بالا دستی و پتروشیمی ها ایجاد شده است، در شرایطی که صنایع پایین دستی به عنوان مصرف کنندگان مواد اولیه شرایط عرضه و معاملات بورس کالا را به مراتب بهتر و منطقی تر از سیستم قدیمی و حواله ای می دانند.
    به گفته وی، زمانی که محصولات در بازار متشکل و قانونمند بورس کالا مورد معامله قرار نگیرد، شک نکنید که واحدهای تولیدی دچار مشکلات زیادی خواهند شد، اما امروز همه چیز شفاف است و شرایط خرید برای همه شرکت ها در بورس کالای ایران بصورت برابر تعیین می شود.
    میرزایی در ادامه عنوان کرد: اگر این اقدام به قول وزارت صنعت برای رفع مشکلات در برنامه ریزی تولید واحدهای مصرف کننده انجام گیرد، ما به این وزارتخانه اعلام می کنیم که در صورت خروج معاملات پتروشیمی از بورس طولی نخواهد کشید که با تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی به دلیل رواج رانت و فساد در بازار پتروشیمی روبه رو خواهیم شد.
    مدیر عامل اتحادیه سراسری صنایع پلاستیک کشور در پایان گفت: در حال حاضر 37 تشکل و تعاونی در اتحادیه سراسری صنایع پلاستیک کشور فعال‌اند که هرکدام 100 تا دو هزار واحد تولیدی را تحت پوشش دارند و به صورت کشوری و شفاف فعالیت دارند. همچنین همه این واحدها از طریق بورس کالای ایران و به صورت شفاف تامین نیاز می کنند و موافق بازگشت معاملات به سیستم حواله ای و ناکارآمد نیستند.

    برچسب ها