عصر خودرو

راهکار معاون وزیر برای خروج از رکود کاشی و سرامیک

عصر بازار- معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت بخش قابل‌توجهی از مشکلات واحدهای تولیدکننده کاشی و سرامیک را ناشی از رکود بخش مسکن و ناتوانی واحدها برای صادرات برشمرد و گفت:‌ در این حوزه باید با نوسازی و ارتقای کیفیت به فکر جذب بازارهای خارجی و رونق صادرات بود.

راهکار معاون وزیر برای خروج از رکود کاشی و سرامیک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محسن صالحی‌نیا در نشست بررسی مسائل و مشکلات صنعت استان قزوین که با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بدون نوسازی و به‌روزرسانی ماشین‌آلات در برخی صنایع نمی‌توانیم انتظار رشد و توسعه از آن‌ها داشته باشیم.

    وی ادامه داد: نوسازی در صنایع می‌تواند ضمن کاهش هزینه‌های تولید، کیفیت محصولات را افزایش دهد و به بازاریابی و صادرات آن‌ها کمک کند.

    معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: با تشدید مبارزه با قاچاق کالا و همچنین نوسازی ماشین‌آلات و ارتقای بهره‌وری در جهت کاهش هزینه‌های تولید، صنعت نساجی کشور می‌تواند به جایگاه بهتری دست پیدا کند.

    صالحی‌نیا تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های فضای پسابرجام برای تقویت صادرات کالاهای صنعتی کشور از جمله در زمینه خودرو و قطعات آن استفاده کنیم، چراکه این موضوع بخش زیادی از مشکلات صنایع قطعه‌ساز و خودروساز را برطرف می‌کند.

    معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در کنار توجه به طرح‌های تولیدی ایجادی و حمایت برای تکمیل‌شان، اولویت این وزارتخانه تقویت واحدهای موجود و ارتقای ظرفیت تولید در آن‌هاست.

    بر اساس این گزارش، در این نشست، مسائل و مشکلات صنعت قزوین توسط نمایندگان حوزه‌های مختلف این بخش تشریح و به آگاهی اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی رسید.

    برچسب ها