عصر خودرو

ارمنستان گسترش روابط با تهران را اولویت ایروان اعلام کرد

عصر بازار- آرمن گئورگیان رئیس نهاد ریاست جمهوری ارمنستان در دیدار سیدکاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران، گسترش روابط با تهران را اولویت ایروان اعلام کرد.

ارمنستان گسترش روابط با تهران را اولویت ایروان اعلام کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، در این دیدار که در چارچوب رایزنی ها برای توسعه هر چه بیشتر روابط به ویژه پیگیری اجرای توافق ها و همچنین زمینه های همکاری های جدید انجام شد، سفیر ایران مناسبات دوکشور در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری را مطلوب ارزیابی و تاکید کرد که هنوز هم امکان توسعه روابط در این عرصه ها وجود دارد.
    بنا به اعلام روز دوشنبه پایگاه خبری سفارت جمهوری اسلامی در ایروان، گئورکیان با تاکید بر اینکه ارمنستان همواره از گسترش همکاری ها با ایران استقبال می کند، انجام دیدارها و مذاکرات بین مقام های دوکشور را زمینه ساز بهبود روابط خواند.
    در این دیدار همچنین افزون بر بررسی مسائل مورد علاقه در روابط دوجانبه و منطقه ای، راهکارهای افزایش همکاری ها در عرصه های مختلف بررسی شد.
    ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با موقعیت راهبردی ویژه، از غرب با ترکیه، شمال گرجستان، شرق جمهوری آذربایجان (جمهوری قره‌باغ) و در جنوب ایران و جمهوری خودمختار نخجوان (جزئی از جمهوری آذربایجان) هم مرز است.
    ارزش روابط اقتصادی سالانه دو کشور معادل سه میلیون و 250 هزار دلار است که سهم ایران سه میلیون دلار و و سهم ارمنستان 250 هزار دلار می باشد که قابلیت های بسیار زیادی برای افزایش دارد.

    برچسب ها