عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- پس از آن که تولید کنندگان غیر عضو اوپک هیچ تعهد خاصی برای پیوستن به اوپک برای محدود کردن سطح تولید و تقویت قیمت ها ندارند و نشان دادند که ابتدا خواهان حل اختلافات داخلی اعضای اوپک هستند، قیمت نفت امروز بار دیگر کاهش یافت.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پس از آن که تولید کنندگان غیر عضو اوپک هیچ تعهد خاصی برای پیوستن به اوپک برای محدود کردن سطح تولید و تقویت قیمت ها ندارند و نشان دادند که ابتدا خواهان حل اختلافات داخلی اعضای اوپک هستند، قیمت نفت امروز بار دیگر کاهش یافت.

    مقامات و کارشناسان کشورهای عضو و غیر عضو اوپک روز شنبه در وین با یکدیگر دیدار کردند و پس از رایزنی های مفصل تنها توافق کردند که در ماه نوامبر قبل از نشست دوره ای اوپک مجددا با یکدیگر دیدار کنند.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر امروز با 29 سنت، معادل 0.6 درصد کاهش به 49 دلار و 42 سنت رسید. قیمت نفت برنت در روز جمعه 76 سنت کاهش یافته بود.

    قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 29 سنت، معادل 0.6 درصد کاهش به 48 دلار و 41 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز روز جمعه یک دلار و 2 سنت کاهش یافته بود.

    جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار نفت در موسسه اوآندای سنگاپور در این باره گفت: «مذاکرات زیادی صورت گرفته، اما هیچ توافقی به دست نیامده است. این مسئله موجب افت قیمت ها در بازار شده است.»

    هالی افزود، تنگاتنگ شدن رقابت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پس از انتشار خبری در مورد تحقیقات بیشتر اف بی آی در مورد ایمیل های کلینتون نیز بر بازار نفت تاثیر گذاشت و موجب شد سرمایه گذاران به سمت بازارهای پرریسک تر بروند.

    تولید کندگان عضو و غیر عضو اوپک در پایان نشست خود اعلام کردند که نشست روز شنبه «اتفاقی مثبت» به سمت دستیابی به توافق جهانی در زمینه محدود کردن تولید بوده است.

    پیش نویس بودجه فدرال دولت روسیه نشان می دهد که این کشور انتظار دارد تولید نفتش در سال آینده 0.7 درصد و در سا 2018، 0.9 درصد افزایش یابد.

    برچسب ها