عصر خودرو

بازار در محدوده اصلاح قیمت‌ها

عصر بازار- معاملات امروز بازار سهام در شرایطی آغاز می‌شود که به نظر می‌رسد با توجه به رشد چند روز اخیر شاخص بازار به محدوده اصلاحی نزدیک شده است.

بازار در محدوده اصلاح قیمت‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، معاملات امروز بازار سهام در شرایطی آغاز می‌شود که به نظر می‌رسد با رسیدن شاخص به محدوده 80 هزار واحد، بازار به محدوده اصلاحی رسیده و از روند رو به رشد نماگر بازار تا حدودی کاسته شده است.

    از سویی دیگر چند روز تا انتخابات ریاست جمهوری امریکا باقی مانده در این مدت ریسک سیاسی بازار به میزان قابل توجهی افزایش داشته است. به این ترتیب انتظار می‌رود چشم‌انداز بازار سهام به سمت نواسانی گرایش داشته و روزهای پر افت و خیزی در انتظار فعالان بازار باشد.

    اما نکته مثبت برای اهالی تالار شیشه‌ای افزایش نقدینگی بورس است که می‌تواند روند معاملات را دستخوش تغییر کند. در بازارهای جهانی اولین روز معاملاتی هفته با رشد قیمت طلا و افت قیمت نفت آغاز شد.

    بر همین اساس قیمت جهانی هر انس طلا با رشد 93 سنتی به 1277 دلار رسید. و هربشکه نفت برنت با افت 17 سنتی به 49 دلار و 46 سنت رسید. در بازار فلزات اساسی نیز از میان پنج فلز کلیدی روی، نیکل و آلومینیوم با رشد قیمت مواجه شدند و در مقابل مس و سرب افت قیمت را تجربه کردند.

    در میان صنایع بازار در گروه بانک انتظار می‌رود با توجه به انتشار خبر تسویه حساب بدهی 33.6 هزار میلیارد تومانی با بانک ها و تامین اجتماعی که 29 هزار میلیاردتومان مربوط به بانک‌ها و 4.6 هزار میلیارد تومان مربوط به تامین اجتماعی است. روند معاملات این گروه با افزایش تقاضا مواجه و پر رونق شود.

    در گروه پالایشی با وجود رسیدن شاخص این گروه به محدوده حمایتی انتظار می‌رود روند معاملات این گروه بدون توجه به افت قیمت نفت تا حدودی متعادل شده و با رشد ناچیزی مواجه شود.

    در گروه خودرو تحت تاثیر غیبت لیدر این گروه روند معاملات تا حدودی افت کرده و حاشیه‌نشینی اکثر نمادهای این گروه هستیم. با این وجود انتظار می‌رود در نیمه دوم بازار شاهد متعادل شدن در میان نماد شرکت‌های قطعه‌سازی باشیم.

    در گروه فلزات اساسی انتظار می‌رود روند داد و ستد‌ها به سمت تعادل پیش رفته و معاملات معادلی در میان نمادهای این گروه رقم بخورد.

    به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود روند معاملات امروز بازار سهام در دقایق ابتدایی با رشد نسبی شاخص آغاز شود اما در ادامه شاهد افزایش عرضه‌ها در بازار باشیم با این وجود به نظر می‌رسد جو مثبت حاکم بر تالار شیشه‌ای و همچنین حمایت از شاخص تا حدودی بر متعادل شدن بازار تاثیر‌گذار باشد.

    برچسب ها