عصر خودرو

بررسی معاملات روز گذشته نشان داد؛

تقویت بهای سکه در بازار نقدی و آتی

عصر بازار- بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران طی روز گذشته در حالی با افزایش قیمت نسبت به پنجشنبه گذشته رو به رو شد که بهای دلار در محدوده ۳۶۲۰ تومانی خود باقی ماند، این در شرایطی بود که پیش بینی از معاملات روز دوشنبه اونس نیز مثبت ارزیابی شده است.

تقویت بهای سکه در بازار نقدی و آتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، به این ترتیب بهای سکه در بازار آتی بورس کالای ایران در اولین روز از هفته در سررسیدهای مختلف مثبت بود، به طوری که قیمت سکه در سررسید آبان ماه با نرخ یک میلیون و 110 هزار تومان معامله شد و افزایش 0.25درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با رشد 18.0به قیمت یک میلیون و125 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 144 هزار تومان معامله و با افزایش 0.15درصدی رو به رو شد. تحویل اردیبهشت سال آتی نیز 0.1 درصد رشد با قیمت یک میلیون و 163 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و 183 هزار تومان معامله شد و رشد 0.08درصدی را به ثبت رساند.

    حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به یک هزار و 801 قرارداد و ارزش آن به بیش از 211 میلیارد ریال رسید.

    در بازار نقدی سکه چه گذشت؟

    برخلاف روند کم نوسان دلار، روز شنبه، سکه تمام بهار آزادی افزایش کانالی را تجربه کرد. در اولین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی با افزایش 4 تومانی به قیمت یک‌میلیون و 111 هزار تومان رسید. این در حالی بود که سکه در آخرین روز هفته گذشته، کاهش کانالی را تجربه کرده بود. به گفته فعالان، تغییر مسیر سکه در روز شنبه بیش از هر عاملی ناشی از افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی بود. طلای جهانی روز جمعه در محدوده هزار و 270 دلار نوسان داشت و با قیمت هزار و 275دلار به کار خود پایان داد اما پیش بینی ها برای اونس طلا طی هفته جاری مثبت ارزیابی شده است.

    معامله 27 سکه در قالب گواهی سپرده

    حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به 27 سکه به ارزش 299 میلیون ریال رسید.

    نگاهی به تابلوی معاملات نیز نشان می دهد که آخرین سفارش خرید سکه در سامانه بر خط سهام یک میلیون و 104 هزار تومان و آخرین سفارش فروش درج شده در سامانه یک میلیون و 108 هزار تومان ثبت شده است.

    معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

    همچنین به گفته کارشناسان با توجه به ارائه مجوز سازمان بورس به صندوق های سرمایه گذاری برای ورود به معاملات گواهی سپرده کالایی، به زودی شاهد رشد قابل توجه این بازار خواهیم بود. در همین راستا به تازگی صندوق سرمایه گذاری گنجینه آرمان شهر به عنوان نخستین صندوق در این زمینه از سازمان بورس مجوز گرفته تا طلا در پرتفوی این صندوق قرار گیرد.

    برچسب ها