عصر خودرو

تحلیلگران از پیش بینی بازار طلا عاجز مانده‌اند

مسیر پر ابهام طلای جهانی در روزهای آتی

عصر بازار: نظرسنجی جدید کیتکو از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار طلا نشان می دهد که روند قیمت جهانی طلا در روزهای آینده چندان روشن و مشخص نیست و کارشناسان و فعالان بازار طلا جمع بندی قطعی در خصوص تحولات قیمت طلا طی هفته آتی ندارند.

مسیر پر ابهام طلای جهانی در روزهای آتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سطح حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده 1117 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.

    بر اساس این گزارش در نظرسنجی آنلاین این هفته کیتکو 159 نفر شرکت کرده اند که از این تعداد 70 نفر معادل 44 درصد به افزایش قیمت طلا در هفته جاری رای داده اند.

    61 نفر معادل 38 درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آتی با کاهش روبرو خواهد شد و 28 نفر معادل 18 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.

    این برای دومین هفته متوالی است که نتایج نظرسنجی کیتکو نیوز تقریبا به یکدیگر نزدیک است. در نظرسنجی هفته گذشته نیز 43 درصد شرکت کنندگان به کاهش قیمت طلا رای داده بودند.

    از 35 کارشناس ارشد اقتصادی نیز 17 نفر در نظرسنجی کیتکو نیوز شرکت کرده اند که از این تعداد نیز 8 نفر معادل 47 درصد اعلام کرده اند که قیمت طلا در روزهای آینده با افزایش روبرو خواهد شد. 5 کارشناس ارشد اقتصادی معادل 29 درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا کاهش خواهد یافت و 4 نفر معادل 24 درصد نیز به عدم تغییر قیمت طلا رای داده اند.

    همچنین به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی برگزاری نشست آتی فدرال رزرو آمریکا در روزهای 16 و 17 دسامبر مهمترین عامل موثر بر تحولات قیمت جهانی طلا خواهد بود.

    برچسب ها