عصر خودرو

روزهای سبز تالار شیشه‌ای ادامه خواهد یافت؟

عصر بازار- اولین روز معاملاتی هفته در شرایطی آغاز می‌شود که شاخص بورس در هفته گذشته روزهای سبزی را پشت سر گذاشت و بعد از هفت ماه به کانال ۷۹ هزار واحد صعود کرد.

روزهای سبز تالار شیشه‌ای ادامه خواهد یافت؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد نیوز، اولین روز معاملاتی هفته در شرایطی آغاز می شود که هفته گذشته نماگر بازار عملکرد مطلوبی داشت و شاخص کل با رشد 1208 واحدی بعد از هفت ماه کانال 79 هزار واحدی را باز پس گرفت. در همین حال جو مثبت به وجود آمده میان سهامداران باعث شد نماگر بازار طی چند روز دو سطح مقاومتی مهم را از پیش رو برداشته و اعتماد به بورس روز به روز میان فعالان بازار بیشتر شود.

    در این میان یکی از عوامل مهم که تا حدودی روند رو به رشد بازار را تهدید می کند انتخابات امریکا است که بر جهت گیری بازار تاثیر گذار خواهد بود.

    از سویی دیگر نشست اعضای اوپک روز جمعه به منظور کاهش تولید نفت برگزار شد که طرفین در این خصوص به توافق نرسیدند. انتشار این خبر افت نسبی قیمت جهانی نفت را به دنبال داشت.

    اما در بازارهای جهانی قیمت طلا و فلزات اساسی روند صعودی در پیش گرفت و قیمت جهانی نفت به کانال 49 دلار سقوط کرد.

    به این ترتیب هر انس طلای جهانی با رشد 7 دلاری به 1276 دلار رسید. همچنین در بازار فلزات اساسی قیمت هر 5 فلز کلیدی مس، سرب، روی، نیکل و آلومینیوم با رشد قیمت به کار خود خاتمه دادند.

    در بازار جهانی نفت قیمت هر بشکه از این طلای سیاه با افت 65 سنتی ضمن سقوط به کانال 49 دلار در 49 دلار و 71 سنت به تثبیت رسید.

    در میان صنایع بازار انتظار می رود افت قیمت جهانی نفت بر روند معاملات پالایشی ها تا حدود تاثیر گذار بوده و شاهد کاهش نسبی حجم و ارزش داد و ستدها این گروه باشیم. از سویی دیگر افزایش قیمت دلار نیز بر روند معاملات این گروه تاثیر گذار خواهد بود.

    در گروه خودرویی انتظار می رود روند داد و ستد به آرامی به سمت تعادل پیش رفته و شاهد روزی آرام در میان نمادهای این گروه باشیم. در این میان به نظر می رسد روند معاملات قطعه سازها از رونق بیشتری نسبت به خودرویی ها برخوردار باشد.

    همچنین شرکت آلمانی تولید کامیون و اتوبوس «مان» که پیش از تحریم ها مونتاژ اتوبوس های بین شهری خود را در ایران آغاز کرده بود، در دوره پسابرجام تولید اتوبوس های بین شهری و همچنین کامیون را در ایران از سر می گیرد که می تواند خبری مثبت برای خودرویی های باشد.

    از سویی دیگر عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه سازان گفت: خودروسازان بزرگ جهان در حال مذاکره، نهایی شدن قرارداد یا طی مراحل اجرایی برای شروع کار مشترک با خودرو سازان ایرانی‌ هستند.

    در گروه فلزات اساسی نیز انتظار می رود تحت تاثیر رشد قیمت جهانی این محصولات و همچنین خوش بینی فعالان بازار نسبت به این گروه شاهد رشد نسبی قیمت نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم. با این وجود پیش بینی می شود روند معاملات فولادی ها پر رونق تر از سایر نمادهای این گروه باشد.

    در گروه حمل و نقل هم انتظار می رود متاثر از اخبار مثبت متعدد روند معاملات نمادهای این گروه به آرامی به وارد مدار صعودی شده و شاهد افزایش تقاضا در این گروه باشیم.

    در این گروه رئیس شرکت حمل و نقل کانتینری خطوط کشتیرانی، انتظار دارد تا اواسط سال آینده میلادی ضررهای تجاری که در طول اعمال تحریم های بین المللی علیه ایران ایجاد شده است، جبران شود.

    همچنین خط دوم راه آهن اهواز به بندر امام و ایستگاه راه آهن ماهشهر روز پنجشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره ‌برداری رسید.

    در گروه سیمان به دنبال انتشار خبر حذف تخفیف ها و همچنین افزایش صادرات سیمان و کلینکر طی چند روز اخیر شاهد رشد نسبی قیمت سهام شرکت های سیمانی بودیم. شاخص این گروه امروز به سطح مقاومتی خود برخورد خواهد کرد و در صورت عبور از این سطح به نظر می رسد روند رو به رشد این گروه همچنان ادامه داشته باشد.

    به این ترتیب پیش بینی می شود اولین روز معاملاتی هفته نماگر بازار با رشد نسبی شاخص در ساعات ابتدایی بازار همراه شود، اما در ادامه شاهد متعادل شدن روند معاملات باشیم.

    برچسب ها