عصر خودرو

حرکت طلای جهانی به سوی دومین افزایش هفتگی متوالی

عصر بازار- طلای جهانی روز جمعه در پی ضعیف شدن ارزش دلار و عقب نشینی بازارهای سهام آسیایی، تغییر چندانی نداشت و به سوی دومین افزایش هفتگی متوالی در حرکت است.

حرکت طلای جهانی به سوی دومین افزایش هفتگی متوالی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور، تغییر چندانی نداشت و در 1268.05 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود 0.2 درصد رشد کرده است.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 0.1 درصد کاهش پیدا کرد و به 1268.80 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه 2.90 دلار یا 0.2 درصد افزایش یافت و در 1268.50 دلار بسته شد. با این همه قیمت طلا از ابتدای ماه جاری تاکنون تحت تاثیر قوی شدن دورنمای تحکیم سیاست پولی آمریکا، 3.6 درصد کاهش نشان می‌دهد.

    مارک تو، مدیر تحقیقات گروه مالی وینگ فانگ هنگ کنگ به رویترز گفت: آمار اقتصادی قوی اخیر آمریکا، زمینه برای افزایش نرخهای بهره این کشور را تقویت کرده و قیمتهای طلا را تحت فشار قرار داده است. اگر آمار رشد ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم قویتر از حد مطلوب باشد، قیمت طلا با کاهش بیشتری روبرو می شود.

    وزارت بازرگانی آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد سفارش جدید کالاهای بادوام در مقایسه با رشد 0.3 درصدی در اوت، به میزان 0.1 درصد در ماه گذشته کاهش یافت و به 227.3 میلیارد دلار رسید، در حالیکه اقتصاددانان انتظار داشتند آمار تغییری در روند سفارشها نشان ندهند. اما مهمترین خبر اقتصادی هفته جاری، آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم خواهد بود که انتظار می رود 2.5 درصد رشد سال به سال را نشان دهد.

    آمار معاملات صندوقهای فدرال نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران احتمال افزایش نرخهای بهره در دسامبر را بیش از 78 درصد برآورد می‌کنند که بالاتر از حدود 50 درصد در اواسط ماه گذشته است.

    طلا به افزایش نرخهای بهره آمریکا فوق العاده حساس است. زیرا نرخهای بالاتر، هزینه نگهداری طلا را که دارایی بدون بازده است، افزایش می‌دهد و به جذابیت سرمایه‌گذاری آن لطمه می‌زند.

    شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای رقیب، 0.1 درصد کاهش پیدا کرد و در 98.793 واحد معامله شد. این شاخص از ابتدای ماه جاری تاکنون 3.7 درصد رشد کرده و روند افزایش قیمتهای طلا را محدود کرده است.

    بازارهای سهام آسیایی روز جمعه با کاهش روبرو شدند و شاخص سهام ام اس سی آی آسیا-اقیانوسیه بجز ژاپن، 0.5 درصد نزول کرد.

    تحلیلگران انتظار دارند قیمت طلا تحت تاثیر تقاضای فیزیکی رو به رشد در آسیا به خصوص هند که به فصل جشنواره‌های مذهبی دیوالی و دهانتراس نزدیک می‌شود، حمایت شود. در چین هم خرید طلا در سال نوی چینی که اوایل سال 2017 است، افزایش پیدا می کند.

    به گفته سام لاگلین، معامله گر گروه ام کی اس، تقاضای فیزیکی در آسیا در حال حاضر از بازار طلا حمایت می کند و این فلز در محدوده 1250 تا 1275 دلار به تحکیم قیمت ادامه می دهد.

    در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.2 درصد رشد کرد و به 17.63 دلار رسید. هر اونس پلاتین با 0.4 درصد افزایش، به 966.80 دلار صعود کرد. نقره به سوی بزرگترین رشد هفتگی در پنج هفته اخیر پیش می رود و پلاتین با بزرگترین رشد هفتگی در سه ماه اخیر روبروست. هر اونس پالادیم برای تحویل فوی، با 0.3 درصد افزایش، به 611.50 دلار رسید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو