عصر خودرو

سود فولکس واگن بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت

عصر بازار- سود شرکت فولکس واگن در سه ماه منتهی به سپتامبر بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت.

سود فولکس واگن بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از عصرخودرو، این کاهش سود باعث افزایش فشار روی این خودروساز آلمانی شده تا یک توافق بزرگ کاهش هزینه ها با شورای کارگری قدرتمند خود داشته باشد.

    بزرگترین خودروساز اروپا هنوز در تلاش برای خروج از رسوایی تقلب در تست های آلایندگی خودروهای دیزلی در سال گذشته است. رسوایی که میلیاردها دلار هزینه روی دوش فولکس گذاشت و باعث شد که این خودروساز اعلام کند به سمت خودروهای الکتریکی که پروژه ای پرهزینه نیز هست، حرکت خواهد کرد.

    این گروه در مجموع پیش بینی خود درباره سوددهی و میزان درامد در کل سال را بالا برده که به مدد عملکرد قوی پورشه در سه ماهه سوم بوده است.

    اما سود عملیاتی سه ماهه برند فولکس واگن بیش از حد انتظار افت کرده است. در میان تمام برندهای فولکس واگن، خود برند فولکس در هرگونه احیای بلندمدت این گروه نقش سرنوشت سازی دارد.

    فولکس واگن اعلام کرده که انتظار دارد در هفته های آینده با رهبران اتحادیه کارگری این برند در زمینه کاهش هزینه ها و استراتژی به توافق برسد اما منابع آگاه به موضوع گفتند، این مذاکرات متزلزل هستند.

    اگرچه فولکس واگن متعهد شده که هزینه های تحقیقات و توسعه خود را کم کند، هزینه های این شرکت در زمینه تحقیق و توسعه در 9 ماه اول امسال دو درصد افزایش یافته و به 10.1 میلیارد یورو رسیده است.

    برچسب ها