عصر خودرو

سفیر تهران بر گسترش همکاری بانک های بزرگ اسپانیا و ایران تاکید کرد

عصر بازار- «محمد حسن فدایی فرد» سفیر تهران در مادرید با اشاره به لغو محدودیت های همکاری بانکی پس از برجام، از بانک های بزرگ اسپانیایی خواست هر چه سریع تر امکان مراودات را فراهم کنند تا شرکت های اسپانیایی از فرصت بوجود آمده بر ای همکاری با ایران محروم نشوند.

سفیر تهران بر گسترش همکاری بانک های بزرگ اسپانیا و ایران تاکید کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، وی در نشستی با حضور نمایندگان بیش از 50 شرکت بزرگ ایالت آندولوسیا (جنوب )، فرصت ها و زمینه های همکاری اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد و گفت که همکار ی های اقتصادی اسپانیا با ایران در دوران تحریم کاهش چشمگیر یافت اما در شرایط جدید و با برداشته شدن تحریم ها به دنبال توافق هسته ای، زمینه ها و فرصت های قابل توجهی برای همکاری با ایران در حوزه های زیر ساختاری همچون نفت، گاز، پتروشیمی، راه و راه آهن، انرژی های تجدید پذیر، مدیریت آب، کشتی سازی و کشاورزی و شیلات فراهم شده است.

    سفیر کشورمان تصریح کرد که ایران در دوران جدید صرفا به دنبال خرید کالا از کشورهای اروپایی نیست و اولویت با شرکت هایی خواهد بود که انتقال سرمایه و دانش فنی را نیز در دستور کار قرار دهند.
    «آنتونیو رامیرز» وزیرمسئول امور اقتصادی دولت ایالت آندولوسیا نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های قابل توجه شرکت های این ایالت در حوزه های مختلف، از حاضرین خواست فرصت بوجود آمده پس از توافق هسته ای با ایران را از دست ندهند و نسبت به توسعه همکاری ها با تهران که مورد حمایت دولتمردان اسپانیایی نیز هست، اهتمام داشته باشند.

    خانم «ماریا خوزه ارناندو» مدیر بخش ریسک صندوق ضمانت بیمه صادراتی اسپانیا نیز با اشاره به سابقه خوب ایران در پرداخت بدهی های خود به شرکت های اسپانیایی علیرغم تحریم های بانکی تاکید کرد که این صندوق برای پوشش بیمه صادرات و سرمایه گذاری در ایران از سوی شرکت های اسپانیایی آمادگی دارد.

    برچسب ها