عصر خودرو

تفاهم نامه همکاری بین مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران و شرکت IHC هلند

عصر بازار- همزمان با سفر وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند به بندرعباس ، تفاهم نامه همکاری بین مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران و شرکت IHC هلند امضا شد.

تفاهم نامه همکاری بین مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران و شرکت IHC هلند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مدیرعامل ایزوایکو در جریان امضای این تفاهم نامه اظهار داشت: بر اساس این تفاهمنامه شرکت ایزوایکو و شرکت آی اچ سی هلند در زمینه های مهندسی، تبادل فناوری، ساخت و تامین تجهیزات بایکدیگر همکاری می کنند.
    حمید رضائیان افزود: مدیران شرکت دامن DAMEN و IHC در این سفر وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند را همراهی می‌کنند که این شرکت ها از بزرگترین شرکت‌های بین‌المللی شیپ‌یارد، تعمیرات و تغییر کاربری جهان بشمار می‌روند که تاکنون هرکدام بیش از دو هزار شناور در کلاس‌های مختلف ساخته‌اند.
    وی با اشاره به استقبال بسیار کشورهای اروپایی و آسیایی به منظور توسعه روابط اقتصادی و همکاری های مشترک با ایران پس از برجام در حوزه همکاری های راهبردی در زمینه کشتی سازی ، گفت: ما تمایل داریم از توانایی‌های حرفه‌ای کشور هلند در زمینه کشتی‌سازی، ساخت لایروب‌ها، یدک‌کش‌ها و دانش تخصصی هر کدام از این بخش‌ها بهره‌مند شویم.
    مدیرعامل ایزوایکو با بیان اینکه ظرفیت سرمایه‌گذاری در صنعت کشتی‌سازی ایران را برای هلندی‌ها وجود دارد، گفت: در زمینه دانش تخصصی و همچنین در حوزه انتقال فناوری و ساخت و توسعه تجهیزات بسترهای مطلوبی برای همکاری وجود دارد.
    در سفر وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند به هرمزگان که عصر سه شنبه چهارم آبان وارد بندرعباس شد، نمایندگان و رؤسای شرکت‌های بین‌المللی پیمانکاریِ BAM، کشتی‌سازی Damen، بندر روتردام، شرکت ساخت و تعمیر زیرساخت‌های دریایی Royal Boskails Westminster، شرکت فناوری فراساحلی Royal IHC، موسسه تحقیقاتی دریایی STC Greop، شرکت پیمانکاری لایروبی Van Oord و آژانس مهندسی و مشاوره Witteveen+Bos نیز حضور داشتند.
    ملانی شولتزفان هیگن وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند به دعوت وزیر نیرو کشورمان به ایران سفر کرده که پس از برگزاری دیدارهای متعدد در تهران با مقامات و مسئولان عالی کشورمان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه چهارم و پنجم آبان در بندرعباس حضور یافت.
    مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با یکهزار و ١۰۰هکتار مساحت و ٣٨۰هکتار حوضچه آرامش و در حوض خشک با هدف طراحی، ساخت و تعمیر انواع شناورها و همچنین طراحی و ساخت و نصب انواع سازه های فراساحلی در ٣٧ کیلومتری سواحل غرب شهر بندرعباس احداث شده است که به صورت هلدینگ اداره می شود.

    برچسب ها