عصر خودرو

انتظار افزایش حجم و ارزش دادوستدها در آخرین روز معاملاتی هفته

عصر بازار- آخرین روز معاملاتی هفته در شرایطی آغاز می‌شود که جو مثبتی در تالار شیشه‌ای حاکم شده که تا حدودی رونق و امید را به بازار سهام برگردانده است.

انتظار افزایش حجم و ارزش دادوستدها در آخرین روز معاملاتی هفته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، آخرین روز معاملاتی هفته در شرایطی آغاز می‌شود که جو کلی بازار مثبت ارزیابی می‌شود و حجم و ارزش معاملات افزایش چشم‌گیری داشته است. از سویی دیگر شاخص به محدوده 79000 واحد نزدیک شده این سطحی است که تا کنون چندین بار درعبور از آن ناکام مانده است. با این وجود به نظر می‌رسد با توجه به خوش‌بینی به وجود آمده میان سهامداران و اعتماد ایجاد شده میان فعالان بازار عبور از این سطح دور از انتظار نباشد.

    از سویی دیگر تنها دو هفته به زمان انتخابات آمریکا باقی مانده و ریسک سیاسی بازار تا حدودی افزایش یافته است. همچنین انتظار می‌رود با افزایش قیمت دلارو طلا نیز تا حدودی بر روند معاملات تاثیر گذار باشد.

    اما در بازارهای جهانی طلا برای سومین روز پیاپی روند صعودی در پیش گرفت اما در دو بازار نفت و فلزات اساسی شاهد افت نسبی قیمت‌ها بودیم.

    به این ترتیب قیمت هر انس طلا با رشد یک دلاری به 1275 دلار رسید. هر بشکه نفت برنت نیز در ادامه روند نزولی خود با افت هشت سنتی به 50 دلارو 21 سنت رسید. همچنین در بازار فلزات اساسی شاهد افت قیمت ها در هر پنج فلز مس، سرب، روی، نیکل و آلومینیوم بودیم.

    در گروه فلزات اساسی انتظار می‌رود با وجود افت قیمت جهانی فلزات روند معاملات نمادهای زیر مجموعه این گروه با افزایش تقاضا مواجه شده و شاهد ادامه رشد قیمت‌ها در نمادهای این گروه باشیم. همچنین پیش‌بینی می‌شود با توجه به خبر افزایش سرمایه 322 درصدی و سایر اخبار مثبت روند دادوستدها در نماد «ذوب» با رشد نسبی مواجه شود.

    در گروه پالایشی به نظر می‌رسد روند داد و ستدها متاثر از افت قیمت جهانی نفت با افت نسبی مواجه شود در این گروه روز گذشته نماد «شتران» به منظور انتقال از بازار معاملاتی فرابورس به بورس متوقف شد.

    در میان خودرویی‌ها پیش‌بینی می‌شود شاهد بازگشت تعادل به معاملات نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم با این وجود انتظار می‌رود روند معاملات گروه قطعه‌سازی نسبت به خودرویی‌ها پر‌رونق‌تر باشد.

    در گروه پتروشیمی انتظار می‌رود تحت تاثیر صحبت‌های رئیس انجمن صنعت پتروشیمی مبنی بر محاسبه قیمت خوراک نفتا مربوط به همه شرکت‌های پتروشیمی به جای ارز مبادله‌ای با ارز آزاد شاهد واکنش منفی سهامداران به این خبر باشیم.

    به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود جهت‌گیری شاخص در معاملات امروز با رشد نسبی نماگر در دقایق ابتدایی آغاز و در ادامه شاهد متعادل شدن روند داد وستدها باشیم. همچنین با نزدیک شدن شاخص به محدوده 79000 واحد نیز انتظار افت نسبی در نماگر بازار دور از انتظار نخواهد بود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو