عصر خودرو

شفاف سازی "خموتور" در ارتباط با ابهامات سازمان از بودجه

عصر بازار- شرکت موتورسازان تراکتورسازان ایران در ارتباط با ابهامات بودجه جدید، دلایل توجیهی خود را به سازمان ارسال کرد.

شفاف سازی "خموتور" در ارتباط با ابهامات سازمان از بودجه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، ابتدا شرکت در ارتباط با پوشش کم 36 درصدی سودناخالص و پوشش زیاد 168 درصدی زیان خالص و تحقق 17 میلیارد ریال زیان عملیاتی به همراه 38.5 میلیارد ریال زیان خالص توضیح داد .
    براین اساس، باتوجه به پیش بینی 25 درصد افزایش فروش نسبت به شش ماهه اول امسال سود عملیاتی مبلغ 13 میلیارد ریال محقق خواهد شد و درخصوص زیان عملیاتی باتوجه به تسویه بخشی از تسهیلات دریافتی در مهرماه و پیش بینی کاهش زیان قبل از کسر مالیات محقق خواهد شد.
    به این ترتیب، ابهام دیگر سازمان در ارتباط با پوشش 44 و 47 درصدی مقداری و ریالی پیش بینی فروش براساس عملکرد شش ماهه و باتوجه به میانگین نرخ فروش موتور 4 و 6 سیلندر در 6 ماهه 95 به میزان 2 درصد بیشتر از پیش بینی میانگین نرخ فروش محصولات در نیمه دوم سال، تعدیل پیش بینی فروش ضرروری به نظر می رسد.
    در این خصوص، خموتور عنوان کرد که میانگین قیمت فروش محصولات به تفکیک سیلندر با احتساب موتورهای صنعتی و کشاورزیصورت پذیرفته است، از آنجاییکه قیمت موتورهای صنعتی نسبت به موتورهای کشاورزی بیشتر می باشد و همچنین تغییر در ترکیب و افزایش نسبت فروش موتورهای کشاورزی به صنعتی در شش ماهه دوم، کاهش نرخ میانگین فروش موتورها به تفکیک سیلندر معقول می باشد، از طرفی کلیه محاسبات براساس نرخ واحد مصوب سال 95 برای هریک از محصولات صورت پذیرفته است.
    همچنین، سازمان بورس عنوان کرده در ارتباط با تعدیل منفی 13 درصدی بهای تمام شده کالای فروش رفته ارائه یادداشت پیش بینی و عملکرد واقعی بهای تمام شده کالای فروش رفته برای شش ماهه سال ضروری به نظر می رسد، همچنین با عنایت به عدم امکان ردیابی پیش بینی و عملکرد واقعی مواد مصرفی با میزان پیش بینی و عملکرد واقعی شش ماهه ارائه میزان مواد مصرفی به تفکیک گروه محصول ضروری می باشد.
    خموتوردر این خصوص نیز بیان کرد که پیش بینی 95 براساس عملکرد سه ماهه برای تعداد 1,950 دستگاه محاسبه شده بود و این درحالیست که آخرین پیش بینی بهای تمام شده 95 براساس عملکرد شش ماهه به تعداد 17240 دستگاه محاسبه شده است، همچنین در این میان ترکیب فروش نیز بایستی مدنظر قرار گیرد.
    در پایان، درباره پوشش 61 درصدی هزینه مالی توضیح داد، تسهیلات مالی در مهرماه باعث کاهش هزینه های مالی در شش ماهه دوم نسبت به شش ماهه اول به میزان 39 درصد خواهد بود.

    برچسب ها