عصر خودرو

سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری بانک توسعه اسلامی در قزاقستان

عصر بازار- رئیس مرکز مالی بین‌المللی «آستانه» از سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری بانک توسعه اسلامی در اقتصاد قزاقستان در سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۲۰ خبر داد.

سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری بانک توسعه اسلامی در قزاقستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، "کایرات کلیمبتاف" رئیس مرکز مالی بین‌المللی «آستانه» در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به برگزاری مذاکرات با نمایندگان بانک توسعه اسلامی در چارچوب سفر رسمی «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور این کشور به عربستان، گفت: طی مذاکرات با نمایندگان بر مشارکت مالی بیشتر آستانه با این بانک تأکید شد ضمن اینکه در این دیدار تفاهم‌نامه همکاری بین 2 نهاد نیز به امضا رسید.

    کلیمبتاف افزود: قرار شد که این بانک در سال‌های 2017 تا 2020 بیش از 300 میلیون دلار در اقتصاد قزاقستان سرمایه‌گذاری کند.

    به گفته‌ وی، بانک توسعه اسلامی در جهت تبدیل فعالیت مالی و خصوصی با در نظر گرفتن شرایط اکولوژی و محیط زیستی بدون ضرر سرمایه‌گذاری اسلامی، به مرکزی مالی بین‌المللی آستانه کمک خواهد کرد.

    سخنان این مقام اقتصادی قزاقی در حالی است که رئیس جمهور این کشور در حال حاضر در عربستان حضور دارد.

    به اعتقاد کارشناسان، برای کشورهایی مانند قطر و عربستان، سرمایه گذاری در کشورهای دور دست مانند آسیای مرکزی چندان با توجیه اقتصادی صورت نمی‌گیرد.

    روابط کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به خصوص عربستان سعودی و قطر فقط به همکاری اقتصادی با کشورهای آسیای مرکزی منجر نمی‌شود؛ این کشورها با توجه به ثروتی که در اختیار دارد، در دیگر بخش‌های اساسی این کشورها از جمله مذهب نفوذ کرده و اهداف مخفی خود را که همان تبلیغ و انتشار سلفیت و وهابیت است را دنبال می‌کند.

    همچنین چند روز گذشته رئیس جمهور قزاقستان حمایت خود از طرح ممنوعیت فعالیت فرقه‌های وهابیه و سلفیه در این کشور را اعلام کرد.

    نظربایف در این باره معتقد است:حملات تروریستی‌ که طی ماه‌های اخیر در مناطق قزاقستان به وقوع پیوست، توسط عناصر سلفی برنامه ریزی و اجرا شده بود.

    برچسب ها