عصر خودرو

مدیر پیگیری پروژه‌های پتروپارس:

آماده مشارکت با شرکت‌های بین‌المللی هستیم

مذاکره با کمپانی‌های اروپایی، ژاپنی و کره‌ای

عصر بازار- میرباقری گفت: تاکنون با بسیاری از شرکت‌های اروپایی که قبلا هم در ایران حضور داشته‌اند، مذاکره کرده‌ایم و علاقمند به همکاری با خارجی‌ها در قالب قراردادها و مقررات وزارت نفت هستیم.

آماده مشارکت با شرکت‌های بین‌المللی هستیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، سیدهادی میرباقری، مدیر پیگیری پروژه‌های گروه پتروپارس با اعلام این که پتروپارس آمادگی ورود به پروژه‌های آتی نفتی و گازی را دارد، اظهار داشت: این شرکت در ارزیابی‌های انجام شده از 8 شرکت E&P  رتبه اول را داشته و حائز بالاترین امتیاز شده، لذا از نظر فنی، اجرایی و مدیریتی آمادگی اجرای پروژه‌های جدید را داریم.

    وی تاکید کرد: در شرکت پتروپارس پتانسیل بسیار خوبی وجود دارد و خودمان را با شرایط جدید به روز کرده و آماده‌ایم که با شرکت‌های خارجی مشارکت کنیم.

    میرباقری خاطرنشان کرد: با توجه به این که پتروپارس بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت E&P داخلی است، انتظارمان این است که پروژه‌های جدید به ما واگذار شود.

    وی یادآور شد: ما پیشنهادات خود را برای برخی از پروژه‌های نفتی و گازی و همچنین فازهای پارس جنوبی به وزارت نفت ارائه داده‌ایم و منتظر اعلام نتیجه هستیم.

    مدیر امور بین الملل گروه پتروپارس تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی که کشور که با مشکل کمبود نقدینگی و پول مواجه است، شرکتی می‌تواند موفق باشد که بتواند تامین مالی کرده و یا از طریق جذب سرمایه گذار خارجی نقدینگی مورد نیاز برای انجام پروژه را تامین کند.

    وی ادامه داد: ما هم برای سرمایه گذاری در پروژه‌ها نیازمند تامین سرمایه از داخل کشور، مشارکت بانک‌ها و همچنین سرمایه گذاران خارجی هستیم و علاقمند به همکاری با خارجی‌ها نیز در قالب قراردادها و مقررات وزارت نفت و کشور هستیم.

    میرباقری درباره برنامه پتروپارس برای جوینت شدن با شرکت‌های خارجی نیز گفت: مذاکرات زیادی با شرکت‌های بزرگ اروپایی، کره‌ای و ژاپنی داشتیم و اقبال زیادی هم از سوی شرکت‌های خارجی برای مشارکت با ما وجود دارد.

    وی بیان داشت: با توجه به سابقه خوبی که شرکت‌های خارجی در فازهای یک، 4 و 5، 6، 7، 8 و 12 از همکاری با پتروپارس دارند و ما نیز ثابت کرده‌ایم که پروژه را تکمیل کرده و با بالاترین کیفیت تحویل می‌دهیم، لذا شرکت‌های خارجی با علم به این دو موضوع علاقمندند که با پتروپارس مشارکت کنند.

    میرباقری ابراز امیدواری کرد که پتروپارس بتواند در قالب قراردادهای IPC با شرکت‌های مطرح و بزرگ بین المللی مشارکت داشته باشد تا هم انتقال تکنولوژی و دانش فنی داشته و هم توان اجرایی و مدیریتی خود را ارتقا دهد.

    وی یادآور شد: ما منتظر معرفی پروژه‌های قابل اجرا در قالب آی.پی.سی هستیم و تاکنون نیز با بسیاری از شرکت‌های اروپایی که قبلا هم در ایران حضور داشته‌اند، مذاکره کرده‌ایم و هنوز هم شرکت‌ها در رفت و آمد هستند و مذاکرات ادامه دارد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو