عصر خودرو

در گفت و گو با یک کارشناس بررسی شد؛

قیمت جدید مواد پتروشیمی در چه مسیری قرار می گیرد؟

عصر بازار: قیمت پایه محصولات پتروشیمی فردا از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام می شود که کارشناس بازار پتروشیمی در گفت و گو با «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به بررسی و عوامل تاثیر گذار بر قیمت های جدید پرداخته است.

قیمت جدید مواد پتروشیمی در چه مسیری قرار می گیرد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، جواد رضایی، کارشناس بازار پتروشیمی گفت: قیمت های پایه جدید محصولات پتروشیمی فردا از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام می شود و به احتمال زیاد روند قیمت ها مجددا نزولی خواهد بود.

    وی با اشاره به اینکه روند قیمت محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی همچنان نزولی است، خاطر نشان کرد: با توجه به افت قیمت اتیلن که در هفته های اخیر ادامه دار شده است، احتمال می رود کاهش قیمت محصولات پتروشیمی نیز در هفته جاری ادامه یابد.

    این کارشناس بازار پتروشیمی با اشاره به اینکه رکود در بازار پتروشیمی به دلیل روند نزولی قیمت ها ادامه دارد، افزود: در حال حاضر احتیاط در بازار پتروشیمی به دلیل ادامه دار شدن روند نزولی قیمت ها افزایش یافته، به طوری که هفته گذشته نیز حجم معاملات کاهش یافت.

    وی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر فروش اعتباری برخی از مجتمع های پتروشیمی سبب شده تا اندکی از رکود بازار کاسته شود، از این رو به نظر می رسد ادامه دار شدن فروش های اعتباری بتواند به رونق در این بازار کمک کند، از سوی دیگر فروش های مدت دار نیز می تواند در شرایط رکود و نزول قیمت ها به کمبود نقدینگی مصرف کنندگان کمک کند.

    این کارشناس بازار پتروشیمی تاکید کرد: احتمال می رود در هفته جاری و با افت دوباره قیمت های پایه، حجم معاملات در تالارفرآورده های نفتی و پتروشیمی افزایش یابد؛ چرا که جذابیت خرید محصولات برای مصرف کنندگان افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها