عصر خودرو

توضیحات تایرا درخصوص بودجه جدید

عصر بازار- شرکت تراکتورسازی ایران در ارتباط با ابهامات سازمان از افزایش سودناخالص علی رغم کاهش فروش، پوشش کم سود ناخالص، سود عملیاتی و سود خالص در نیم دوره اول و همچنین کاهش مبلغ هزینه مالی توضیحاتی داد.

توضیحات تایرا درخصوص بودجه جدید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، علت افزایش سود ناخالص شرکت نسبت به پیش بینی اولیه، کاهش نسبت بهای تمام شده به فروش ناشی از مدیریت خرید مواد و قطعات می باشد بطوریکه در بودجه قبلی،خریدها با تورم قیمت گذاری می شد ولی با تلاشها در زمینه خودکفایی و تامین مواد اولیه، عملا قراردادهی خرید با نرخ کمتر از پیش بینی بودجه محقق شدند لذا این امر موجب اغزایش سودناخالص علی رغم کاهش فروش شد.
    براساس این گزارش، پوشش 34 درصدی سودناخالص به این دلیل است که مطابق روال سالهای قبل 60 تا 70 درصد فروش شرکت در نیمه دوم سال به دلیل مراجعه بیشتر خریداران جهت استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی صورت می گیرد.
    همینطور پوشش 35 درصدی سود عملیاتی، باتوجه به اینکه عمده مبلغ این آیتم متعلق به سود و زیان تسعیر دارایی ها و بدهیهای ارزی می باشد و این اقلام پایان سال محاسبه می شوند لذا در نیمه دوم پوشش این ردیف نیز جبران می شود.
    به این ترتیب، پوشش 30 درصدی سود ناخالص نیز باتوجه به توضیحات قبلی و یاداوری این موضوع که سود حاصل از سرمایه گذاری در سایر شرکتها در پایان سال مالی در مجامع صاحبان سهام شرکتها محقق می شود این درصد نیز در پایان دوره قابل جبران است.
    شایان ذکر است، درمورد کاهش هزینه مالی پیش بینی فعلی نسبت به قبلی به دلیل تامین مالی بانکی شرکت و کاهش نرخ سود بانکی است.

    برچسب ها