عصر خودرو

آغاز معاملات بازار سهام از سطح مقاومتی شاخص

عصر بازار- معاملات امروز بازار سهام در شرایطی آغاز می شود که روز گذشته نماگر بازار با قرار گرفتن در سطح ۷۸ هزارو ۵۰۰ واحد بر روی یکی از سطوح مقاومتی متوقف شد، اما انتظار می رود توانایی عبور راحت از این سطح را داشته باشد.

آغاز معاملات بازار سهام از سطح مقاومتی شاخص
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، معاملات امروز بازار در شرایطی آغاز می شود که شاخص بورس روز گذشته با عبور از سطح 78 هزارو 500 واحد یکی از سطوح مقاومتی خود را از پیش رو برداشت اما انتظار می‌رود روند معاملات با نزدیک شدن به سطح 79000 واحد اندکی دچار افت شده و شاهد اصلاح نسبی در روند داد و ستدها باشیم.

    از سویی دیگر افزایش قیمت دلار به محدوده 3600 تومان تا حدودی برای فعالان بازار موجب نگرانی شده و انتظار می‌رود برای شرکت‌های که مواد اولیه خود را وارد می‌کنند تا حدودی مشکل‌ساز شود. اما در عرصه سیاست تنها دو هفته به انتخابات آمریکا باقی مانده و نتیجه این انتخابات مهم‌ترین ریسک سیاسی بازار سهام به حساب می‌آید.

    با این وجود به نظر می‌رسد بازار در جلب اعتماد سهامداران موفق عمل کرده و شاهد ورود نقدینگی به تالار شیشه‌ای هستیم.

    اما در بازارهای جهانی قیمت طلا و فلزات اساسی در مدار صعودی قرار گرفت و اما قیمت نفت برای دومین روز پیاپی دچار افت شد.

    به این ترتیب قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی با رشد یک دلار و 63 سنتی به 1266 دلار رسید اما قیمت نفت بار دیگر نزولی شد و هر بشکه نفت برنت با افت 12 سنتی به 51 دلار و 34 سنت رسید. اما در بازار فلزات اساسی قیمت هر پنج فلز کلیدی مس، سرب، روی، نیکل و آلومینیوم با رشد نسبی مواجه شدند.

    در گروه پالایشی امروز آخرین روز معاملاتی «شتران» در بازار معاملاتی فرابورس است و قرار است نماد معاملاتی این شرکت به منظور انتقال از فرابورس به بورس متوقف شود. در سایر نمادهای انتظار می‌رود روند داد و ستدها متعادل باشد. از سویی دیگر با توجه به افت قیمت جهانی نفت انتظار می‌رود شاهد روز پر عرضه‌ای در میان نمادهای این گروه باشیم.

    در گروه فلزات اساسی پیش‌بینی می‌شود با توجه به رشد قیمت محصولات و همچنین عملکرد مناسب در شش ماه نخست سال شاهد بهبود روند داد وستد‌ها باشیم. در این میان انتظار می‌رود گروه فولاد از اقبال بیشتری نسبت به سایر زیر مجموعه‌های این صنعت برخوردار باشد.

    در گروه سیمان هم تحت تاثیر اخبار مثبت مبنی بر حذف تخفیف فروش و همچنین بهبود شرایط عراق و افزایش صادرات سیمان به این کشور معاملات متعادل و رو به رشدی را در پیش دارد.

    در گروه بانک روز گذشته شاهد بهبود روند نسبی داد و ستدها در میان نمادهای این گروه بودیم. به این ترتیب انتظار می‌رود روند معاملات این گروه با توجه به انتشار خبر آزادسازی اموال بانک صادرات توسط اتحادیه اروپا با افزایش تقاضا مواجه شود.

    به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود روند معاملات امروز بازار سهام نسبت به روز گذشته با چاشنی احتیاط از جانب سهامداران همراه شود و به‌رغم شروع مطلوب در دقابق ابتدایی در میانه‌های بازار شاهد متعادل شدن روند معاملات باشیم.

    برچسب ها