عصر خودرو

رشداقتصادی ۸ درصدی سخت، اما دست یافتنی است

عصر بازار- عباس آرگون گفت:«با رکود اقتصادی که هم اکنون در اقتصاد ایران حاکم است،برای رسیدن به نرخ بیکاری ۷ درصدی باید تلاش های مضاعفی صورت بگیرد و یک اجماع همگانی لازم است.»

رشداقتصادی ۸ درصدی سخت، اما دست یافتنی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، عباس آرگون، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران درباره شاخص های کیفی برنامه ششم اظهارداشت:«طبعا رشد اقتصادی که در سال‌های اخیر دیده شده بیشتر از 3 الی 4 درصد نبوده است.به‌طور میانگین اگر بخواهیم حساب کنیم رشد 8 درصدی، رشد بسیار بالایی است. بنابراین حتما باید آنچه در برنامه ترسیم می شود با فعالیت ها و وضعیت اقتصادی امروز کشور همخوانی داشته باشد.» 

    وی افزود:« البته منظور این نیست که رشد را پایین ببینیم بلکه باید چالشی دیده شود نه اینکه دست نیافتنی باشد. شاید ما بتوانیم در یک سال به این رشد برسیم ولی مهم این است که رشد هدف گذاری شده مستمر و پایدار باشد.»

    آرگون ادامه داد:«طبق آماری که امسال اعلام شده،حدود پنج درصد رشد اقتصادی داریم،اما این عدد ناشی از واقعیت های امروز اقتصادکشور نیست،بلکه ناشی از افزایش صادرات نفت است. در واقع ظرفیت های خالی اقتصاد باعث رشد اقصادی کشور شده است. اما آیا ما سال آینده نیز این بخش خالی را داریم؟ قطعا نخواهیم داشت.»

    وی عنوان کرد:«اگرما نتوانیم زیرساخت هایمان را اصلاح کنیم،نمی توانیم سال بعد هم رشداقتصادی داشته باشیم. رشداقتصادی8درصدی، رشد بالایی است و رسیدن به آن خیلی مشکل است اما با تلاش بسیار دست یافتنی است.»

    آرگون اظهار کرد:« نرخ بیکاری 7 درصدی نیز بدون انجام سرمایه گذاری محقق نمی شود.برای اینکه بتوانیم اشتغال ایجاد کنیم باید سرمایه گذاریمان را افزایش دهیم. باید بتوانیم محیط کسب و کار را اصلاح کنیم تا بتوانیم سرمایه گذاری کنیم که منجر به افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری شود.»

    وی گفت:«با رکودی که هم اکنون در اقتصاد حاکم است، برای رسیدن به این نرخ 7 درصد تلاش مضاعفی باید صورت بگیرد و یک اجماع همگانی باید باشد که بتوان به این نرخ ها رسید.»

    آرگون افزود:«منظور از اجماع فقط دولت نیست؛ دولت یک بخش است و ما نیاز به اجماع حاکمیت داریم. اگر این هدف گذاری ها انجام شده باید اجماعی در تمام ارکان حاکمیت انجام شود که بتوانیم به آن برسیم.»

    برچسب ها