عصر خودرو

معاون اول رئیس‌جمهوری اعلام کرد

اقتصاد ایران در کانون توسعه

عصر بازار: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری روز گذشته در مراسم بهره برداری از طرح‌های معدنی و صنعتی در منطقه گل گهر سیرجان با تاکید بر اینکه در بخش سیاست خارجی تیم مذاکره‌کننده ایران که فرزندان این ملت هستند با تدابیر رهبر معظم انقلاب و مدیریت بسیار شجاعانه و مدبرانه رئیس‌جمهوری در میز مذاکره موفق شدند سه هدف اصلی ما را محقق کنند، گفت: به فضل ‌الهی در این دو سال در بخش سیاست خارجی کاری کردیم کارستان.

اقتصاد ایران در کانون توسعه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، معاون اول رئیس‌جمهوری که به منظور بازدید و بهره‌برداری از چندین پروژه‌‌ مهم صنعتی، روز گذشته به استان کرمان سفر کرده بود، در این مراسم گفت: ما از مذاکره دنبال این بودیم که حقوق هسته‌ای ایران تثبیت و تحریم‌های ظالمانه نیز از پیش رو برداشته شود و به کمک خداوند به این دستاورد رسیدیم.

    جهانگیری افزود: باید برای پس از تحریم خود را آماده کنیم و گام‌هایی را که می‌خواهیم برای دوران پس از تحریم برداریم گام‌های سنجیده‌ای باشد. وی گفت: شرایط امید و نشاطی که بعد از توافق در جامعه مشاهده می‌شود نتیجه یک اجماع داخلی است که بین مردم و قوای سه گانه به وجود آمده است.
    معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: برای اینکه بتوان بعد از توافق از دستاوردهای آن استفاده کنیم باید این اجماع را بعد از توافق به نحو مطلوب داشته باشیم.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود از اشتغال به‌عنوان یک چالش در کشور نام برد و گفت: ایجاد اشتغال در کشور جز با سرمایه‌گذاری میسر نیست و برای رونق سرمایه‌گذاری در کشور باید فضای کسب و کار مناسب ایجاد و بخش خصوصی وارد شود.

    وی گفت: شرکت‌های مختلف دنیا اکنون مشتاق کار با ایران هستند و این در حالی است که هنوز توافق وارد مرحله اجرا نشده است.
    معاون اول رئیس‌جمهوری تاکید کرد: به شرکت‌های خارجی می‌گوییم کار با ایران متفاوت از گذشته است و اقتصاد ایران ظرفیت‌هایی همچون 1300 میلیارد دلار تولید ناخالص ملی دارد و این یک اقتصاد کوچک نیست.

    وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد ایران است و ما با تمام وجود به بند بند و کلمه کلمه اقتصاد مقاومتی اعتقاد داریم. به گزارش «ایسنا»، معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین روز گذشته گفت: ایران کشوری است که می‌تواند در مقطع فعلی به کانون مهم توسعه تبدیل شود و به اقتصاد جهان جانی دوباره ببخشد.

    معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: برای جذب سرمایه گذار خارجی باید قراردادهای شفاف و مشترک با شرکت‌های خارجی بسته شود. وی در مراسم افتتاحیه کارخانه کنسانتره سنگ آهن گهر زمین و خطوط 5 و 6 تولید کنسانتره گل گهر کرمان با بیان این مطلب گفت: توسعه بخش معدن و جذب سرمایه گذار خارجی در برنامه دولت یازدهم قرار دارد و معتقدیم جذب سرمایه گذار خارجی باید طی قراردادهای شفاف صورت گیرد.وی در ادامه افزود: بنابر سخنان اخیر رهبری به مناسبت هفته دولت در تلاش هستیم برنامه عملیاتی دستگاه‌های مرتبط را تصویب کنیم و حوزه معدن نیز در اقتصاد مقاومتی کاملا دیده شود.جهانگیری خاطر نشان کرد: براساس رهنمودهای رهبری ستاد عملیات برای رصد کردن اثرات اقتصاد مقاومتی در طرح‌ها و پروژه‌ها تشکیل خواهیم داد.

    معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به کاهش اتکای دولت به درآمدهای نفتی در آینده نزدیک گفت: امیدواریم ایران در آینده‌ای نه چندان دور کانون مهم توسعه در صنعت فولاد کشور در تامین مواد اولیه و تکمیل زنجیره فولاد شود.در همین حال مهندس نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین بهره‌برداری از طرح‌های کنسانتره گهر‌زمین و گل گهر با بیان این مطلب که پهنه اکتشافی جدیدی به گل‌گهر دادیم، گفت: با اکتشافاتی که سال گذشته در گل‌گهر صورت گرفت امسال نیز پهنه‌های اکتشافی جدیدی را با کمک معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس ایمیدرو به گل‌گهر واگذار خواهیم کرد.
    وی در ادامه افزود: در چشم‌انداز 1404 به 55میلیون تن فولاد، 56 میلیون تن آهن اسفنجی، 80 میلیون تن کنسانتره و 80 میلیون تن گندله دست خواهیم یافت.
    نعمت زاده خاطر نشان کرد: نیاز داخل تا سال 1404 برابر با 10 تا 15 میلیون تن فولاد خواهد بود که با توجه به نیاز بازار، صادرات فولاد خواهیم داشت.

    مهندس ناصر تقی‌زاده، مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر نیز در ادامه این جلسه درخواست تامین مالی 15 میلیارد و 100 میلیون تومان برای تکمیل پروژه‌های در دست اجرای گل‌گهر را عنوان کرد و افزود: با فروش کنسانتره و برداشت عوارض صادرات کنسانتره قادر خواهیم بود بخشی از این کسری مالی را جبران کنیم. تقی‌زاده عنوان کرد که چشم‌انداز گل‌گهر در سال ٩٨ با اجرای فاز اول، دوم و سوم طرح های توسعه‌ای تولید ٢٢/ ٥ میلیون تن کنسانتره، ٢۰میلیون تن گندله آهن و مشارکت در تولید ٥میلیون تن فولاد است.
    وی در پایان از معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست کرد از صندوق ذخیره ارزی کارگروهی برای تامین این کسری تشکیل شود. در این مراسم دکتر مهدی کرباسیان و دکتر جعفر سرقینی نیز حضور داشتند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو