عصر خودرو

روزهای پر رونق بورس ادامه دار می‌شود؟

عصر بازار- معاملات امروز بازار سهام در شرایطی آغاز می‌شود که طی چند روز اخیر بورس روند رو به رشدی را سپری کرده و قیمت سهام شرکت‌ها به محدوده مقاومتی نزدیک می‌شود.

روزهای پر رونق بورس ادامه دار می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، معاملات امروز بازار سهام در شرایطی آغاز می‌شود که روز گذشته شاخص کل با رشد 296 واحدی شروعی امیدوار کننده را در آبان‌ماه رقم زد تا سهامداران بیش از پیش نسبت به سرمایه‌گذاری در این بازار پر نوسان امیدوار شوند.

    اگرچه بورس این روزها شدیدا در ترافیک گزارش‌های شش‌ماهه شرکت‌ها قرار گرفته و توجه سهامداران به سمت اطلاعیه‌های کدال جلب شده است اما به نظر می‌رسد رشد شاخص در مهر‌ماه موجی از خوش‌بینی نسبت به آینده بورس را میان فعالان بازار به راه انداخته و امیدواری نسبت به بهبود شرایط میان اهالی تالار شیشه‌ای را بیشتر کرده است.

    این در حالی است که با توجه به رفع تحریم‌ها و حضور سرمایه‌گذاران خارجی و چشم‌انداز اقتصادی مناسب کشور به نظر می‌رسد روزهای پر رونقی در انتظار بازار سهام باشد.

    از سویی دیگر هم زمان با گزارش‌های شش‌ماهه شرکت‌ها موجی از توقف نمادها به دلیل تعدیل پیش‌بینی و ابهام در ارائه اطلاعات میان نمادهای بازار ایجاد شده به طوری که تنها در روز گذشته نماد معاملاتی 33 شرکت متوقف شد. ادامه این روند باعث کاهش حجم و ارزش معاملات خواهد شد.

    از سویی دیگر مطابق یکشنبه هر هفته بازارهای جهانی در تعطیلات قرار دارند و پیش‌بینی می‌شود روند داد و ستدها تا حدودی تحت تاثیر قرار بگیرد اما به نظر نمی‌رسد با توجه به جو مثبت بازار تغییر محسوسی در روند معاملات صورت پذیرد.

    در میان صنایع بازار در گروه خودرو شب گذشته سایپا گزارش شش‌ماهه خود را منتشر کرد و پیش‌بینی سود هر سهم با سرمایه 3.9 هزار میلیارد تومانی را همانند دوره قبل 102 ریال در نظر گرفت که در گزارش شش‌ماهه خود موفق به پوشش 13 ریال معادل حدودا 13 درصد این پیش‌بینی شده است. البته سایپا طبق مقررات سازمان بورس، سود عملکرد حاصل از سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های تابعه و درآمدهای حاصله را اعلام نکرده است.

    انتظار می‌رود روند معاملات امروز این گروه همانند روز گذشته به سمت قطعه‌سازان باشد و خودرویی‌ها روز کم‌رمقی در پیش داشته باشند.

    در گروه پالایشی اگرچه هنوز این گروه اقدام به ارائه گزارش نکرده‌اند اما با توجه به اخبار مثبت این گروه و همچنین رشد قیمت جهانی نفت به نظر می‌رسد روند رو به رشد روز گذشته نمادهای زیر مجموعه این گروه کماکان ادامه داشته باشد. همچنین روز گذشته مشعل واحد بنزین‌سازی جدید پالایشگاه بندرعباس روشن شد تا توان تولید و صادرات این پالایشگاه افزایش یابد.

    در گروه فلزات اساسی نیز با وجود افت نسبی قیمت جهانی فلزات پیش‌بینی می‌شود روند معاملات این گروه کماکان تحت تاثیر گزارش‌های مطلوب نمادهای زیر مجموعه با افزایش تقاضا مواجه شوند.

    در میان صنایع غذایی نیز انتشار بعضی اخبار در خصوص افزایش صادرات محصولات به عراق و همچنین افزایش احتمالی قیمت لبنیات روند صعودی چند روز گذشته را تکرار خواهد کرد و شاهد روزی سبز در میان نمادهای زیر مجموعه این گروه خواهیم بود.

    به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود روند معاملات امروز بازار سهام در دقایق ابتدایی پر رونق باشد و در ادامه شاهد متعادل شدن بازار باشیم. البته گزارش‌های شش‌ماهه شرکت‌ها و همچنین تحرکات سهامداران حقوقی می‌تواند تاثیر بسزایی بر روند معاملات داشته باشد.

    برچسب ها